اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر منطقه برق دماوند خبر داد

ارائه خدمات برق دماوند به 48 هزار مشترک

خبرگزاری فارس: مدیر منطقه برق دماوند از ارائه خدمات برق‏رسانی به 48 هزار مشترک در نقاط مختلف این حوزه خبر داد.

ارائه خدمات برق دماوند به 48 هزار مشترک

سعید حمیدی امروز در حاشیه نمایشگاه «دستاوردهای دولت» شهرستان دماوند در گفت‏وگوی اختصاصی با خبرنگار فارس در شرق استان تهران اظهار داشت: این آمار تا سال 1378 نزدیک به 39 هزار مشترک بود.

وی ادامه داد: در همین سال منطقه برق رودهن از منطقه برق دماوند جدا و به صورت مجزا و تحت عنوان ناحیه‏ای جدید به ارائه خدمات پرداخت.

حمیدی اضافه کرد: در حال حاضر منطقه برق دماوند را سه منطقه شهری دماوند (دماوند، گیلاوند، جیلارد و مشاء)، کیلان و آبسرد با وسعتی بالغ بر 825 کیلومترمربع تشکیل می‏دهد.

مدیر منطقه برق دماوند افزود: علاوه بر مناطق شهری چندین منطقه روستایی شهرستان دماوند نیز هدف خدمات‏رسانی این نهاد هستند.

*تاریخ 68 ساله برق‏رسانی در دماوند

مدیر منطقه برق دماوند از قدمت تاریخی 68 ساله برق‏رسانی در این شهرستان سخن به میان آورد و گفت: در سال 1323 فردی به نام «میهن‏گل» از ویلاداران آن زمان محله «احمدآباد» دماوند به نوعی کار برق‏رسانی را در این خطه آغاز کرد.

وی تصریح کرد: این فرد با خرید یک دستگاه موتور برق مدل «اشکودا» و موافقت بخشداری وقت نسبت به راه‏اندازی کارخانه‏ای کوچک در جوار محل آموزش و پرورش به تولید برقی با توان 60 کیلو وات مبادرت ورزید.

حمیدی اضافه کرد: آن سامانه نوین در زمان خود توانست برق‏رسانی را از طریق تیرهای نصب شده به مدت چهار ساعت به 120 خانوار دماوندی امکان‏پذیر سازد.

مدیر منطقه برق دماوند افزود: پس از تاسیس شهرداری دماوند در سال 1325، علاوه بر خریداری یک دستگاه موتور دیزل از سوی این نهاد تازه‏تاسیس، دستگاه‏های برق‏رسانی آن فرد ویلادار نیز خریداری شد.

وی ادامه داد: در سال 1326 شهربانی در دماوند تاسیس شد و شهرداری وقت برای ارتقای سطح امنیت منطقه، حفاظت از احشام و گشت‏زنی ساده‏تر ماموران احداث پست 63 کیلو واتی را در دستور کار قرار داد.

انتهای پیام/ع20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول