اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری قزوین:

58 هزار خانوار قزوینی در طرح تفکیک زباله مشارکت کردند

خبرگزاری فارس: مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری قزوین گفت: 58 هزار خانوار قزوینی در طرح تفکیک زباله در مبداء مشارکت کردند.

58 هزار خانوار قزوینی در طرح تفکیک زباله مشارکت کردند

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین به نقل از روابط عمومی شهرداری قزوین، عباس عسگری اظهار کرد: چشم‌‌انداز سازمان مدیریت پسماند، حفاظت مستمر محیط زیست است و هدف ما مشارکت شهروندان به منظور شهری پاکیزه و سالم برای آنها و نسل‌های آینده، جلوگیری از هدر رفتن سرمایه‌های ملی، ارتقای فرهنگ شهرنشینی، معرفی الگوی برتر برای یک جامعه شهری و شکوفایی اقتصادی است.

وی با بیان اینکه روزانه حدود 295 تن زباله در سطح شهر قزوین جمع‌آوری و حمل می‌شود، اضافه کرد: سرانه روزانه تولید زباله در قزوین 752 گرم برای هر نفر است، در حالی که در کشورهای اروپایی و آمریکایی و برخی از کشورهای آسیایی شاهدیم روزانه کمتر از 500 گرم زباله تولید می‌شود.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری قزوین افزود: هر اندازه در کاهش تولید زباله تلاش کنیم، به نوعی در حفظ سرمایه‌های ملی نیز تلاش کرده‌ایم.

عسگری ادامه داد: برای رفت و روب هر متر مربع از کوچه و خیابان حدود 50 ریال هزینه می‌شود و روزانه بیش از 5 میلیون و 780 متر مربع شهر قزوین رفت و روب می‌شود، هزینه سالیانه رفت و روب و حمل زباله حدود 100 میلیارد ریال است.

وی یادآور شد: زباله‌ها 5 نوع هستند که برای تفکیک و بازیافت زباله‌های عادی تکنیک‌های خاصی داریم و این موضوع را در بین شهروندان به عنوان الگو به کار برده و مطرح خواهیم کرد ولی متأسفانه گاهی شاهدیم که در برخی مسائل همکاری لازم و دقت کافی صورت نمی‌گیرد.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری قزوین خاطرنشان کرد: در شهر قزوین 106 هزار خانوار زندگی می‌کنند که از این تعداد به 80 هزار خانوار آموزش‌های لازم داده شده تا در طرح تفکیک زباله در مبداء مشارکت کنند، در حال حاضر حدود 58 هزار خانوار به طور جدی در این طرح مشارکت دارند و زباله‌های خشک قابل بازیافت را از زباله‌های تر تفکیک و در مخزن‌های مخصوص تخلیه و مأموران ستاد تفکیک در مبداء سازمان به صورت هفتگی آن‌ها را جمع‌آوری می‌کنند.

عسگری تأکید کرد: اجرای طرح جمع‌آوری زباله در ساعت خاصی و ریختن زباله در مخزن مخصوص و تفکیک زباله‌‌های خشک و قابل بازیافت از زباله‌های تر به تدریج به صورت الگویی در بین شهروندان رواج خواهد یافت که به دنبال آن هزینه‌های رفت و روب، جمع‌آوری و حمل زباله نیز کاهش چشمگیری خواهد داشت.

این مسئول در خاتمه افزود: هدف ما این است که زباله در مبداء تولید کاهش یابد و مبداء همان منزل‌های است که با فرهنگسازی و ارتقای اطلاعات شهروندان به این مهم دست خواهیم یافت.

انتهای پیام/ب30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول