اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه فردوس:

سازمان ملل با داشتن حق وتو اجازه آقایی کردن بر دنیا را ندارد

خبرگزاری فارس: امام جمعه شهرستان فردوس گفت: سازمان ملل با داشتن حق وتو اجازه آقایی کردن بر دنیا را ندارد.

سازمان ملل با داشتن حق وتو اجازه آقایی کردن بر دنیا را ندارد

حجت الاسلام محمدرضا بابایی ماهانی‌نژاد امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در فردوس اظهار کرد: سخنان مقام معظم رهبری در اجلاس جنبش سران عدم تعهد گوش جهانیان را متوجه خود کرد.

وی افزود: برگزاری جنبش سران غیرمتعهدها در تهران قدرت همه جانبه ایران در عرصه‌های مختلف را افزایش داد.

امام جمعه فردوس تصریح کرد: آمریکا مردم کشورهای جهان را به سه گروه ضعیف، متوسط و قدرتمند تقسیم کرده و برای انسان‌هایی که در آمریکا زندگی می‌کنند یک قیمت و برای مردم کشورهای جهان سوم بی‌قیمتی را تعیین می‌کند.

بابایی ماهانی‌نژاد یادآور شد: سازمان ملل با داشتن حق وتو اجازه آقایی کردن بر کشورهای دنیا را ندارد و امروز دنیا از سیاست‌های سازمان ملل خسته شده است بنابراین باید هندسه غلط بین‌المللی تغییر پیدا کند.

امام جمعه فردوس با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه صلح و امنیت بین‌المللی از جمله مسائل مهم جهان امروز است، گفت: خواست همگان خلع سلاح‌های کشتار جمعی و فاجعه‌‌بار است که کشورهای غیرمتعهد باید متحد و یکصدا در این ارتباط گام بردارند.

بابایی ماهانی‌نژاد افزود: با توجه به اینکه مدیریت جنبش عدم تعهد در سه سال آینده با ایران اسلامی است و این سازمان بعد از سازمان ملل بزرگ‌ترین مجمع بین‌المللی محسوب می‌شود، باید بتوانیم در عرصه مدیریت این اجلاس اقدامات تاثیرگذاری انجام دهیم.

وی با اشاره به اینکه بیانات مقام معظم رهبری سبب ایجاد روحیه امید، نشاط، استکبارستیزی و ظلم‌ستیزی در سران شرکت‌کننده اجلاس غیرمتعهدها شد، تصریح کرد: مسئله تغییر ساختار سازمان ملل و تعیین تکلیف وضعیت فلسطین و رژیم صهیونیستی در سخنان مقام معظم رهبری سبب شد که بعد از آن سران همه کشورها در سخنان خود به رژیم صهیونیستی حمله کنند.

امام جمعه فردوس یادآور شد: آمریکای مستکبر برای منزوی کردن جمهوری اسلامی ایران برنامه‌ریزی کرده بود اما برنامه‌ریزی‌اش با شکست مواجه شد.

بابایی ماهانی‌نژاد گفت: حضور اعضای جنبش غیرمتعهدها از 120 کشور در سطوح مختلف نمونه‌ای از عدم تعهد آنها به قدرت‌های جهانی است.

امام جمعه فردوس افزود: امروز دنیا برای مدیریت صالحان آماده می‌شود و جمهوری اسلامی ایران در این عرصه گام بر می‌دارد و زمینه‌ساز آن است.

بابایی ماهانی‌نژاد با اشاره به این بخش از بیانات رهبر معظم انقلاب مبنی بر اینکه اتاق فرمان جهان نباید با دیکتاتوری چند کشور غربی اداره شود، تصریح کرد: کشورهای عضو جنبش غیرمتعهدها باید با وحدت و همبستگی بیشتر تلاش کنند تا بتوانند یک مشارکت دموکراتیک جهانی در عرصه مدیریت بین‌المللی شکل دهند.

وی استعمارزدایی، استقلال سیاسی، اقتصادی و فرهنگی کشورها، مبارزه با تروریسم و تحریم را از جمله اهداف جنبش غیرمتعهدها دانست و گفت: برای تحقق این اهداف باید یک دبیرخانه فعال تشکیل شود.

انتهای پیام/ز10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول