اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

وزیر ارشاد در گفت‌وگو با فارس

درصدد برگزاری نشست میان وزرای فرهنگ جنبش غیر متعهدها هستیم

خبرگزاری فارس: وزیر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی با توجه به مدیریت سه ساله ایران بر کشورهای غیر متعهد گفت: هماهنگی‌های لازم برای برگزاری نشست با وزرای فرهنگ و ارشاد اسلامی کشورهای عضو جنبش عدم تعهد صورت گرفته است.

درصدد برگزاری نشست میان وزرای فرهنگ جنبش غیر متعهدها هستیم

سید محمد حسینی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در جنوب استان تهران با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در ارتباط با اهمیت کاغذ اظهار داشت: ایشان امر کرده بودند که موانع نشر کتاب و مطبوعات برطرف شود و مهم‌ترین مقصر در این زمینه، مشکلات کاغذ است و بنابراین ما این کار را با جدیت دنبال و در دولت مطرح کرده‌ و با رئیس جمهور صحبت کرده‌ایم.

واردات کاغذ افزایش پیدا می‌کند

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: ما نمی‌توانیم کاغذ را در کوتاه مدت تولید کنیم و در نتیجه‌گیری کلی قرار بر این شد که علاوه بر تقویت کارخانه‌های تولید کاغذ، واردات کاغذ افزایش پیدا کند و در نتیجه مشکلات نشر و مطبوعات به حداقل برسد.

وی با اشاره به افزایش بی‌رویه قیمت کاغذ بیان داشت: طی ماه‌های گذشته قیمت کاغذ افزایش یافته است. اگر بخواهیم قیمت را براساس ارز آزاد هم حساب کنیم، نباید قیمت کاغذ این‌قدر افزایش پیدا می‌کرد و باید بررسی شود که آیا افراد کاغذها را انبار کرده‌اند یا اصلا ما واردات کاغذ نداشته‌ایم.

وعده وزارت صنعت، معدن و تجارت برای حمایت از واردات کاغذ

حسینی در ارتباط با وعده همکاری وزارت صنعت، معدن و تجارت تصریح کرد: وزارت صنعت، معدن و تجارت وعده حمایت از واردکنندگان کاغذ را داده و گفته است ما از هرکس که آمادگی وارد کردن کاغذ را داشته باشد، حمایت می‌کنیم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به میزان رایزنی‌های فرهنگی صورت گرفته با کشورهای حاضر در اجلاس نم عنوان کرد: ما در بعد رسانه‌ای خیلی فعال بودیم و خبرنگاران داخلی و خارجی را به بهترین صورت ساماندهی کردیم که این کار ما بازتاب خوبی در جهان داشت و امیدواریم که این همکاری‌های رسانه‌ای تداوم پیدا کند.

در تلاشیم تا کشورهای نم اخبار ایران را از رسانه‌های داخلی دریافت کنند

وی افزود: ما در حال رایزنی با کشورهای مختلف هستیم تا به‌‌ جای اینکه اخبار اشتباه و نادرست ایران را از رسانه‌های غربی بگیرند، اخبار صحیح و مطمئن را از بخش‌های داخلی ایران مانند خبرگزاری‌ها و مطبوعات دریافت کنند و آن را در دنیا بازتاب دهند.

حسینی ادامه داد: در بحث فرهنگی نیز ما روابط دوجانبه را با همه کشورهای غیرمتعهد دنبال می‌کنیم تا این اجلاس، علاوه بر سیاسی - اقتصادی بودن به فرهنگی نیز تبدیل شود. هماهنگی‌های لازم صورت گرفته تا با توجه به مدیریت سه ساله ایران بر کشورهای غیر متعهد، نشستی با وزرای فرهنگ و ارشاد اسلامی کشورهای عضو جنبش عدم تعهد برگزار کنیم.

وزیر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی جمهوری اسلامی ایران در ادامه یادآور شد: ما قصد داریم در این جلسه پیشنهادات خود را مطرح کرده و کارهایی که می‌توان انجام داد را برشمریم و با کمک کشورهای عضو جنبش عدم تعهد آنها را اجرایی کنیم.

برطرف شدن اختلافات موجود بین حوزه هنری و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

وی در پایان در ارتباط با شایعات مبنی بر وجود اختلاف نظر بین فرهنگ و ارشاد اسلامی و حوزه هنری خاطرنشان کرد: این اختلافات پایه و اساسی نداشت و به‌نوعی یک جنجال رسانه‌ای بود و در نهایت خوشبختانه اختلافات موجود بین این دو نهاد با امضای توافق‌‌نامه‌ای برطرف شد.

انتهای پیام/ب10/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول