اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی همدان:

امسال با کاهش فاحش اعتبارات فرهنگی مواجه شدیم

خبرگزاری فارس: مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان همدان گفت: امسال با کاهش فاحش اعتبارات فرهنگی مواجه شدیم که با این کاهش اعتبارات ما توان پرداخت و تأمین روحانیون را نداریم.

امسال با کاهش فاحش اعتبارات فرهنگی مواجه شدیم

حجت‌الاسلام احد آزادیخواه امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان در ارتباط با گلایه کمبود روحانی مبلغ در شهرستان اسدآباد، اظهار کرد: در برنامه پنج ساله چهارم و پنجم تاکنون موفق شدیم 10 خانه عالم در این شهرستان احداث کنیم.

وی با بیان اینکه با وجود سختی‌ها و مشقاتی که داشتیم 9 خانه عالم اسدآباد دارای روحانی مستقر هستند، تصریح کرد: با توجه به آمار کشوری در مجموع کل کشور 2 هزار نفر روحانی مستقر و در استان همدان نیز 100 نفر روحانی مستقر فعال است که با این وصف سهم شهرستان اسدآباد سهم بسیار بالایی است.

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان همدان با بیان اینکه 10 درصد کل روحانیون مستقر استان همدان در اسدآباد هستند، ابراز کرد: در راستای تحقق هدف تبلیغی در اسدآباد متولیان در حوزه علمیه این شهرستان در دستگاه‌های مختلف دیگری چون معاونت تبلیغ حوزه علمیه استان، اداره اوقاف و امور خیریه که به نوعی در امر تبلیغ مداخله می‌کنند باید مساعدت کنند.

وی با بیان اینکه در راستای استقرار روحانی زیرساخت‌های دیگری به لحاظ عمرانی نیز باید مهیا شود، گفت: هر چه بتوانیم خانه عالم بیشتری ایجاد کنیم طبیعتاً می‌توانیم روحانی بیشتری نیز استقرار بدهیم.

آزادیخواه با بیان اینکه هر چه استانداری در تأمین اعتبار در این زمینه‌ یاری‌گر ما باشد، روحانی بیشتری می‌توانیم استقرار بدهیم، عنوان کرد: حق‌الزحمه روحانیون مستقر را مستقیم از استان پرداخت می‌کنیم.

وی با بیان اینکه امسال ما با کاهش فاحش اعتبارات فرهنگی مواجه شدیم، تصریح کرد: با این کاهش اعتبارات ما توان پرداخت و تأمین روحانیون را نداریم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان همدان در پایان سخنانش تأکید کرد: با عنایت به حضور استاندار جدید و نگاه ویژه وی به مباحث مختلف اگر استانداری به این ضرورت و باور برسد که به مباحث فرهنگی توجه ویژه‌تری شود می‌توان رشد و اعتلای مباحث فرهنگی و استقرار روحانی را نیز شاهد بود که ما با وجود استاندار جدید به این امر خوش‌بین هستیم.

انتهای پیام/صا20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول