اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل دامپزشکی کرمان:

قاچاق دام تب برفکی را گسترش می‌دهد

خبرگزاری فارس: مدیرکل دامپزشکی استان کرمان گفت: قاچاق دام یکی از عوامل به خطر افتادن بهداشت دامداری‌ها و افزایش احتمال درگیری دام‌ها با بیماری تب برفکی است و دامداران از ورود و خروج دام خارج از نظارت دامپزشکی پرهیز کنند.

قاچاق دام تب برفکی را گسترش می‌دهد

غلامرضا زیدآبادی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمان اظهار داشت: بیماری تب برفکی یکی از خطرناک‌ترین بیماری‌ها برای اقتصاد دامپروری محسوب می‌شود.

وی افزود: این بیماری به دلیل خسارات جبران‌ناپذیر در صنعت دامپروری در صورت شیوع گسترده می‌تواند موجب رکود شدید صنعت دامپروری و سایر صنایع وابسته مانند صنایع لبنی شود.

مدیرکل دامپزشکی استان کرمان یکی از وظایف مهم دامپزشکی را تأمین امنیت غذایی جامعه دانست و بیان داشت: بیماری تب برفکی به دلیل کاهش شدید تولیدات دامی حاصل از ضایعات جبران‌ناپذیر این بیماری می‌تواند تهدید کننده امنیت غذایی جامعه شود.

زیدآبادی با تأکید بر اینکه این کاهش تولید تا 50 درصد تولید کل گله می‌رسد، ابراز داشت: در اغلب موارد دامدار به دلیل عدم بازگشت دام‌ها به تولید مطلوب و عدم صرفه اقتصادی مجبور به حذف این دام‌ها می‌شود.

وی با اشاره به اینکه مبارزه با بیماری‌های واگیر دامی در واقع یکی از جلوه‌های حمایت از کار و سرمایه ایرانی است، عنوان کرد: طی فاز اول واکسیناسیون تب برفکی سال 1390 در استان کرمان 103 هزار و 391 رأس دام سنگین علیه بیماری تب برفکی واکسینه شدند.

مدیرکل دامپزشکی استان کرمان مشارکت بخش خصوصی در عملیات مبارزه با بیماری‌های دامی را گام مهمی در راستای اشتغالزایی دانست و اذعان داشت: از 103 هزار و 391 راس دام سنگین واکسینه شده علیه تب برفکی تعداد 72 هزار و 424 رأس دام توسط بخش خصوصی و 30 هزار و 297 رأس دام توسط بخش دولتی مورد واکسیناسیون قرار گرفتند.

وی قاچاق دام را یکی از عوامل به خطر افتادن بهداشت دامداری‌ها و افزایش احتمال درگیری دام‌ها با بیماری تب برفکی دانست و تصریح کرد: دامداران عزیز از هرگونه ورود و خروج دام بی‌ضابطه و خارج از نظارت دامپزشکی پرهیز کنند.

انتهای پیام/خ20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول