اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

پورمحمدی:

شهرداری‌ها در اجرای قانون کوتاه نیایند

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان بازرسی کل کشور تاکید کرد: شهرداری‌ها در اجرای قانون و وصول مطالبات از بخش‌های دولتی و خصوصی کوتاه نیایند.

شهرداری‌ها در اجرای قانون کوتاه نیایند

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد حجت‌الاسلام والمسلمین مصطفی پورمحمدی عصر امروز در جمع شهرداران و اعضای شوراهای اسلامی خراسان‌شمالی اظهار کرد: اجرای مقررات مربوط به همه بوده و نباید دستگاه‌ها به صرف داشتن مأموریت‌های حساس از پرداخت حقوق شهرداری و مردم استنکاف ورزند.

وی با بیان اینکه سازمان بازرسی کل کشور برای وصول مطالبات شهرداری‌ها از دستگاه‌ها، آماده کمک است افزود: اگر دستگاهی پول ندارد ساختمان بسازد و از سویی در پرداخت حقوق شهرداری‌ها ممانعت می‌کند، نیازی نیست ساختمان سازی کند.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور با تاکید بر اینکه ادارات دولتی تعهدات زندگی شهری را باید بپردازند گفت:این رویکرد دستگاه‌ها در پرداخت حق و حقوق شهرداری با اصل قانون‌مدار تناقض دارد.

وی همچنین مهم‌ترین فاکتور در اداره شهرها را عامل  انسانی برشمرد و گفت: به طور حتم شهر با مقررات خشک اداره نمی‌شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین پورمحمدی افزود: شهر باید با نگاه انسانی مدیریت شود از این رو نقش شوراها در مدیریت شهری نمایان‌تر می‌شود.

وی اعمال مدیریت‌ها را بر پایه عقل جامعه و انسان‌ها برشمرد و اظهار کرد: بدون داشتن این تفکر نمی‌توان در انجام مأموریت‌ها موفق بود.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور با بیان اینکه نباید ازتاثیرگذاری نهاد شوراها در خرد جمعی و مشورت غفلت کرد افزود: البته شوراها باید با ارائه کارکرد خود زمینه حضور و ترغیب مردم در انتخابات در پیش روی شوراها را فراهم و خود را با توجه به عملکرد در معرض انتخابات قرار دهند.

وی در عین حال بر نظارت خود شوراها بر عملکرد هر دوره تاکید کرد و گفت: این رویکرد سبب بهبود فعالیت‌های شورایی و جلوگیری از آسیب‌های احتمالی خواهد شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین پورمحمدی از شوراها به عنوان نهادی بر خواسته از آموزه‌های دینی یاد کرد و یادآور شد: باید مصوبات شوراهای شهر در یک مرجع مسلط به قوانین بررسی شود و خود شوراها نیز به عنوان نهادی که بر اساس نیازها اقدام به تصویب مصوبات می‌کند در این راستا نقش داشته باشد.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور با اشاره به اینکه کار شوراهای اسلامی و شهرداران مهم است بر صیانت از حقوق شهر و شهروندان تاکید کرد.

انتهای پیام/ی20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول