اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیرکل کنگره شهدای روحانی کشور: -1

روحانیون 2.5 برابر سایر اقشار شهید تقدیم انقلاب کردند

خبرگزاری فارس: دبیرکل کنگره شهدای روحانی کشور گفت: روحانیون 2.5 برابر سایر اقشار در جنگ هشت ساله شهید تقدیم انقلاب اسلامی کردند.

روحانیون 2.5 برابر سایر اقشار شهید تقدیم انقلاب کردند

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل حجت‌الاسلام مجتبی ذوالنور ظهر امروز در کنگره 38 شهید روحانی استان اردبیل در حسینیه ثارالله این شهر اظهار داشت: ما در قالب برگزاری کنگره‌های شهدای روحانی در سراسر کشور که تاکنون در 24 استان کشور انجام شده در صدد جمع‌آوری آثار ارزشمند شهدای روحانی هستیم تا بتوانیم از نیات پاک آنها صیانت کنیم.

وی خاطرنشان کرد: روحانیون پیشرو در طول تاریخ این کشور سپر بلای مردم و زمینه‌ساز اعتلای اسلام و فرهنگ خودباوری این ملت شدند و در کنار سایر اقشار از کیان اسلام و انقلاب دفاع کردند.

جانشین سابق نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران یادآور شد: یکی از عرصه‌های تاثیر‌گذار روحانیون دوران هشت سال دفاع مقدس بوده که به رغم ستیز تمام دنیا با ملت ایران با توان مضاعف در صحنه حاضر شده و با دشمنی که در صدد نابودی انقلاب اسلامی و سقوط نظام دینی بود به مقابله و مبارزه پرداختند.

ذوالنور گفت: در جنگ نابرابر و ناهم‌تراز نیز روحانیون حضور گسترده و چشمگیر در صحنه دفاع از اسلام داشتند به طوری که در کنار رزمندگان سلحشور این نظام لباس رزم پوشیدند تا دشمن را مضمحل و سرافکنده کنند.

این مسئول تاکید کرد: در سایه همین مجاهدت‌ها بوده است که امروز جمهوری اسلامی ایران به عنوان ام‌القرای کشورهای اسلامی در منطقه و جهان می‌درخشد و کانون الهام‌بخش بیداری اسلامی و مقابله با نظام تک قطبی دنیا و سکولاریسم شناخته می‌شود.

این یادگار دوران دفاع مقدس با ریشه‌یابی علل و عوامل ماندگاری جمهوری اسلامی ایران به رغم این تحریم‌ها و تهدید‌ها بیان داشت: آنچه قدر مسلم و به شکل انکار‌ناپذیر معلوم است اینکه عوامل فیزیکی، تکیه بر تجهیزات و امکانات جنگی رمز موفقیت و ماندگاری ما نبوده بلکه معنویت، ایمان، اعتقادات و باورهای دینی و بالاتر از همه ولایت‌مداری و تکلیف‌مداری و توسل به روحیه ایثار و شهادت عنصر کامیابی ما بوده است.

ذوالنور افزود: روحانیت منحصر بفرد‌ترین و موثر‌ترین نقش را در اعتلای معنوی جمهوری اسلامی ایران، جبهه‌های جنگ و تقویت بنیه اعتقادی و رزمی ملت ایران داشتند.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، وی به صدها نقش غیر قابل انکار روحانیت در عرصه جهاد و شهادت و دفاع از کیان اسلامی اشاره کرد و اظهار داشت: محور اول نقش‌آفرینی روحانیت مدیریت کلان دفاع مقدس بود که نقش اول را امام عظیم‌الشأن ما بر عهده داشت و ما با سخن امام و فرمان وی روحیه می‌گرفتیم و تمام سختی‌ها و فشارها و تحریم‌ها را به جان خریده و توطئه دشمنان را خنثی می‌کردیم.

انتهای پیام/ع20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول