اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر آموزش و پرورش بردسکن خبر داد

ایجاد 3 مرکز جدید فنی‌وحرفه‌ای در بردسکن

خبرگزاری فارس: مدیر آموزش و پرورش بردسکن از ایجاد 3 مرکز جدید فنی‌وحرفه‌ای در شهرستان بردسکن با ظرفیت 150 نفر خبر داد.

ایجاد 3 مرکز جدید فنی‌وحرفه‌ای در بردسکن

خبر گزاری فارس، علی‌اصغر جان‌بیگی صبح امروز و در جلسه شورای آموزش و پرورش شهرستان بردسکن اظهار کرد تقارن ایام بازگشایی مدارس با آغاز هفته دفاع مقدس و دهه کرامت یک آغاز میمون و مبارک را نوید می‌دهد.

مدیر آموزش و پرورش بردسکن افزود: با توجه به اجرای نظام آموزش 3-3-6 از امسال، این شهرستان آمادگی کامل را برای اجرایی شدن این طرح دارد.

وی ادامه داد: از چند ماه قبل 220 نفر از معلمان این شهرستان دوره آموزش 280 ساعته که برای تمام معلمان کشور برگزار شده است را گذرانده‌اند و در اجرای این طرح جدید مشکلی در شهرستان نیست.

مدیر آموزش و پرورش بردسکن با بیان اینکه طرح 3-3-6 دانش‌آموزان را به تفکر، پژوهش و تجسس سوق می‌دهد، افزود: همه دستگاه‌ها به نوعی باید آموزش و پرورش را در امر تعلیم و تربیت کمک کنند.

جان‌بیگی رویکرد امسال را در وزارت آموزش و پرورش به اقامه نماز در اول وقت اعلام کرد و گفت: برنامه‌ریزی شده است که نماز اول وقت در مدارس با تاخیر برگزار نشود، زیرا یکی از عوامل بازدارندگی از گناه و معصیت توجه به امور دین و نماز است.

وی ارائه آموزش‌های مهارتی و خانواده‌ای و مشاوره که در سند بنیادین آموزش پرورش به آن اشاره شده است را از دیگر برنامه‌های سال تحصیلی جدید در مدارس به ویژه متوسطه دختران اعلام کرد.

مدیر آموزش پرورش بردسکن به تغییرات درسی و آموزشی در مقطع اول متوسطه و برگزاری کلاس‌های آموزش خانواده اشاره کرد و اظهار داشت: در سطح شهرستان 13 مدرسه قرآنی به فعالیت مشغول هستند که در مباحث آموزش روخوانی، حفظ و تدبر در قرآن فعالیت دارند.

وی گفت: در نظر است در پایان دوره آموزشی به دانش‌آموزان شرکت‌کننده، گواهینامه اعطا شود.

جان‌بیگی بحث هوشمندسازی مدارس را با توجه به تاکید استاندار خراسان‌رضوی و همکاری خوب دستگاه‌های اجرایی شهرستان مهم توصیف کرد و گفت: در حال حاضر 15 آموزشگاه، مجهز به سیستم هوشمندسازی شده است که امید است سایر مدارس نیز تجهیز شوند.

وی در ادامه مطالب خود به ایجاد سه مرکز جدید فنی‌وحرفه‌ای در مدارس این شهرستان با ظرفیت 150 نفر خبر داد و افزود: تنها در دو آموزشگاه سطح شهرستان مدارس به صورت دو نوبتی است و سایر مدارس یک نوبتی اداره می‌شود.

جان‌بیگی از اتمام مدرسه راهنمایی شهر شهرآباد با هزینه 16 میلیارد ریال تا پایان آذر ماه سال جاری خبر داد و اظهار داشت: با اتمام این پروژه مجموعه مدارس یک نوبتی می‌شود.

در ادامه جلسه محمد عباسپور فرماندار بردسکن با بیان آیات و احادیث از ائمه در بحث آموزش و تعلیم و تربیت گفت: برنامه‌ریزی لازم برای بازگشایی مدارس صورت گرفته و در نخستین روز از بازگشایی مدارس برنامه‌های متنوعی با حضور والدین و مسئولان ادارات در مدارس مختلف شهرستان برگزار می‌شود.

فرماندار بردسکن هفته دفاع مقدس را نقطه مهم و یادآوری این ایام مقدس برای دانش‌آموزان مهم دانست.

عباسپور در ادامه بااشاره به نظام 3-3-6، گفت: اجرای نظام جدید خلاقیت و نوآوری دانش‌آموزان را همراه دارد.

حجت‌الاسلام اسماعیل مروجی‌نسب رئیس ستاد اقامه نماز شهرستان بردسکن در این جلسه بر اقامه نماز اول وقت در مدارس شهر و مراکز دهستان‌ها و مدارس بزرگ روستاها تاکید کرد.

محمدرضا پورکاویان رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت بردسکن نیز از توزیع ناهماهنگ مانتو و پوشاک مدارس گلایه کرد و گفت: بر قیمت‌ها نظارت است ولی تولید و توزیع آن به‌صورت هماهنگی انجام نشده است.

در ادامه این جلسه فرماندهی پلیس راهور شهرستان بردسکن اقدامات امنیتی و خط کشی مسیر تردد دانش‌آموزان را یادآور شد و خواستار تداوم آموزش خانواده‌ها و هشدارهای لازم برای امنیت تردد دانش‌آموزان شد.

انتهای پیام/ع10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول