اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان زنجان:

نیازسنجی آموزش‌های مهارتی از اولویت‌های فنی و حرفه‌ای است

خبرگزاری فارس: مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان زنجان گفت: نیازسنجی آموزش‌های مهارتی بر اساس آمایش سرزمین از اولویت‌های پژوهشی سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای در سال جاری است.

نیازسنجی آموزش‌های مهارتی از اولویت‌های فنی و حرفه‌ای است

قاسم صیادی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان، اظهار کرد: ارتقای سطح کمی و کیفی آموزش‌ها به منظور توسعه پایدار از گام‌های مهم، اثر بخش و ماندگار دولت‌های نهم و دهم در عرصه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای است.

وی با بیان اینکه توسعه متوازن مناطق و تشکیل قطب‌های تخصصی آموزش از دیگر گام‌های دولت‌های نهم و دهم است، تصریح کرد: توسعه آموزش‌های پیشرفته نوین و تعامل در سطح جهانی از دیگر برنامه‌های دولت در زمینه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای محسوب می‌شود.

مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان زنجان از افزایش سطح دسترسی عادلانه اقشار جامعه به آموزش‌ها خبر داد و گفت: بهبود بهره‌وری نیروی کار به عنوان مهم‌ترین عامل توسعه از دیگر گام‌های اثر بخش دولت‌های نهم و دهم است.

وی با اشاره به تشکیل کمیته حرفه‌آموزی استان زنجان در سال گذشته تصریح کرد: با تشکیل این کمیته بالغ بر 42 هزار نفر در استان زنجان آموزش‌های لازم را کسب کردند.

صیادی یادآور شد: تنها راه مجهز کردن نیروی انسانی به توانمندی‌ها و مهارت‌های مورد نیاز برای افزایش بهره‌وری کار که در کشورهای در حال توسعه باید به شیوه‌های موثر در زمانی کوتاه صورت پذیرد از طریق آموزش‌های فنی و حرفه‌ای است.

وی با بیان اینکه تا قبل از دولت نهم هفت مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای در استان زنجان فعال بود، افزود: در حال حاضر 12 مرکز در استان زنجان ایجاد شده است.

مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان زنجان با اشاره به اینکه قبل از دولت نهم هیچ مرکز آموزش علمی ـ کاربردی فنی و حرفه‌ای در استان زنجان راه‌اندازی نشده بود، افزود: در حال حاضر سه مرکز در شهرستان‌های زنجان، طارم و خدابنده فعال است.

وی تکمیل و ارتقای همه کارگاه‌های آموزشی را از برنامه‌های اداره کل عنوان کرد و افزود: قبل از دولت نهم 68 کارگاه آموزشی فعال بود که در حال حاضر 111 کارگاه دایر شده است.

صیادی با بیان اینکه دانشجویان، شاغلان، کارجویان شهری و روستایی از گروه‌های هدف آموزش فنی و حرفه‌ای هستند، خاطرنشان کرد: آموزش‌های لازم به این افراد از طریق آموزش‌های مهارتی ارائه می‌شود.

وی با اشاره به اینکه قبل از دولت نهم 2 میلیون و 721 هزار و 700 نفر ساعت آموزش‌های لازم را اخذ کرده بودند، افزود: در دولت‌های نهم و دهم 6 میلیون و 336 هزار نفر ساعت آموزش‌های لازم را کسب کرده‌اند.

مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان زنجان از تهیه و تدوین استانداردهای آموزشی در رشته‌های فنی و حرفه‌ای از طریق استان خبر داد و گفت: در حال حاضر 115 استاندار آموزشی تدوین شده است.

وی نیازسنجی آموزش‌های مهارتی بر اساس آمایش سرزمین را از اولویت‌های پژوهشی سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای در سال جاری عنوان کرد و افزود: این نیازسنجی‌ها در سه بخش صنعت، کشاورزی و خدمات صورت می‌گیرد.

صیادی با بیان اینکه تدوین و ارائه الگویی برای ارزیابی کارآیی درونی و بیرونی موسسات کارآموزی آزاد از برنامه‌های این سازمان است، افزود: پیمایش و رهگیری وضعیت مهارت آموختگان سازمان از دیگر برنامه‌ها محسوب می‌شود.

وی بر ضرورت شناسایی وضعیت مشاغل خانگی تاکید کرد و افزود: برنامه‌ریزی بر اساس آموزش‌های مرتبط از اولویت‌های این سازمان است.

مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان زنجان طراحی و استقرار الگوهای اثر بخش و نوین آموزش‌های مهارتی را مهم دانست و گفت: طراحی چنین الگوهایی از اولویت‌های پژوهشی سازمان در سال جاری است.

وی با اشاره به نقش و جایگاه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای کشور تصریح کرد: نقش و جایگاه این آموزش‌ها در توسعه منابع انسانی در سال جاری مورد توجه قرار می‌گیرد.

انتهای پیام/ع10/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول