اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان‌رضوی:

زندگینامه شهید کاوه در قالب 2 کتاب منتشر می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس خراسان‌رضوی گفت: به‌ زودی 2 کتاب در رابطه با زندگینامه شهید کاوه به نویسندگی استاد انوری به چاپ می‌رسد.

زندگینامه شهید کاوه در قالب 2 کتاب منتشر می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، محمد احراری ظهر امروز در خانه شهدا در نشست خبری با اصحاب رسانه در مورد ضرورت‌های دفاع مقدس و هفته کرامت اظهار کرد: امسال هفته دفاع مقدس از ویژگی خاصی برخوردار است و این ویژگی قرار گرفتن هفته دفاع مقدس با دهه کرامت است که این امر از ویژگی‌های بسیار پر ارزشی برخودار است که باید به آن پرداخت.

وی افزود: شرایط منطقه‌ای و جهان اسلام در راستای بیداری اسلامی است چرا که ما در شرایط بسیار حساس و سرنوشت سازی قرار داریم و مسئله بعدی موجودیت تحریم‌ها علیه ایران است که به نوعی این عمل بغض مضاعف دشمن‌ها علیه کشور ما است.

احراری در رابطه با برگزاری ششمین اجلاس کشورهای غیرمتعهد در ایران گفت: برگزاری این اجلاس در ایران نقطه عطفی بود که توانست اقتدار و عظمت جمهوری اسلامی ایران را به رخ تمام کشورهای منافق بکشاند و رسانه‌های غربی تمام تلاش خود را بر این گذاشتند تا ایران را کشوری گوشه‌ نشین و منفی‌گرا معرفی کنند.

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس خراسان‌رضوی ادامه داد: البته در این راه موفق به انجام این عمل نشدند به همین دلیل شعار امسال ما این است که چگونه با فرهنگ شهیدان به جنگ تحریم‌ها برویم در واقع می‌توان گفت به طور کلی در دوره پر افتخار 8 سال دفاع مقدس همه نوع افتخارات برای ایران وجود داشت.‌‌

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در ادامه سخنان خود تصریح کرد: اهداف ما در این دوره برگزاری هفته دفاع مقدس معرفی افتخارات دوران دفاع مقدس به عنوان نماد و الگوی مقاومت، ایثار و شهادت به ملت‌های مسلمان، تقویت فضای معنوی اخلاقی جامعه با تأسی از معنویت جبهه‌ها، آشنایی با دستاوردهای حاصل از دوران دفاع مقدس و  نمایش اقتدار نیروهای مسلح است.

احراری گفت: در سال گذشته 11 کمیته در بخش فعالیت‌های اداره حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کار خود را در بخش‌های کمیته ایثارگران، اطلاع‌رسانی و روابط عمومی، خواهران نیروهای مسلح، دانشگاهیان، راویان فتح، مساجد، دانش‌آموزان و هنر داشتم که امسال در جلسه‌ای  که در رابطه با کمیته‌های نام برده توانستیم 3 کمیته ورزش و جوانان، اصناف و شهرستان‌ها را به جمع این کمیته‌ها اضافه کنیم.

دبیر بزرگداشت هفته دفاع مقدس گفت: در نخستین جلسه ستاد 150 عنوان برنامه‌های پیشنهاد شده به تصویب رسید که ما امیدواریم این برنامه‌ها در راستای تاثیرگذاری در جامعه  انقلابی باشد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در رابطه با نامگذاری روزهای هفته دفاع مقدس، گفت: جمعه 31 شهریور ما به عنوان روز بصیرت، شجاعت و ولایت، شنبه اول مهر ماه روز دانش‌آموزی، نوآوران و دانشمندان، یکشنبه دوم مهر ماه روز جوانان، آمادگی دفاعی، سربازان و اقتصاد مقاومتی، دوشنبه سوم مهر ماه روز زنان، ارزش‌های اسلامی و پایداری ملی، سه شنبه چهارم مهر ماه را روز وحدت، استکبار ستیزی و بیداری اسلامی و پنجم مهر ماه را روز رزمندگان، جهادگران و فرماندهان و آخرین روز را روز شهادت، کرامت و عزت نام گذاری شده است.

وی افزود: یکی دیگر از برنامه‌های هفته دفاع مقدس، اجرای صبح‌گاه مشارکتی در لشگر و دیدار با جانبازان و خانواده‌های شهدا و مراسم عطر افشانی 2 هزار گلزار شهدا است.

احراری در رابطه با برگزاری برنامه‌های هفته دفاع مقدس و مشارکت آستان قدس رضوی،گفت: 10 برنامه مناسبت هفته دفاع مقدس و دهه کرامت در نظر داریم که نخستین برنامه آن از امروز در دست اجرا است.

دبیر بزرگداشت هفته دفاع مقدس اظهار کرد: ما بیشترین انتظار را از رسانه‌ها در رابطه با برگزاری برنامه‌ها در هفته دفاع مقدس داریم و خواستار مشارکت مستقیم رسانه‌ها در امر پوشش و اطلاع‌رسانی خبری هستیم.

وی افزود: یکی از برنامه‌ها همایش فرهنگ و ولایت است که از 5 مهرماه برگزار می‌شود و برنامه‌های متعددی که هر سال در این زمینه برگزار می‌شود از جمله جشنواره دفاع مقدس و برگزاری برنامه‌های متفاوت و نمایشگاه‌های در رابطه با دفاع مقدس در سراسر استان برگزار می‌شود.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گفت: یکی از آرزوهای من این است که جشنواره‌ای با عنوان رسانه و دفاع مقدس را در کنار هم داشته باشیم.

احراری گفت: در 3 مهرماه همایش بزرگ سنگرسازان بی سنگر را در مجتمع آیه‌ها داریم که از ساعت 8:30 کار خود را با حضور 2 هزار نفر از پیشکسوتان و جانبازان در سراسر استان دنبال می‌کند.

دبیر بزرگداشت هفته دفاع مقدس ابراز کرد: همایش پیشکسوتان فرهنگ و هنر دفاع مقدس را در ساعت 6 عصر روز جمعه 2 مهر ماه سال جاری در مجتمع فرهنگی آیه‌ها برگزار می‌شود همچنین که در هفته دفاع مقدس بین 40 تا 45 آلمان دفاع مقدس در سراسر شهر را خواهیم داشت که رونمایی می‌شود.

وی افزود: امسال نسبت به سال گذشته برنامه‌های متفاوت و بیشتری را در سطح استان با توجه به دهه کرامت و هفته مقدس در طول سال داریم که می‌توان به وجود نمایشگاه‌های متفاوت از وقوع تا ظهور، بهشت تا نزدیکی، جشنواره فیلم دفاع مقدس و اکران فیلم‌های دفاع مقدس در مناطق مرزی و منطقه‌های محروم اشاره کرد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در رابطه با اکران فیلم شور و شیرین گفت: با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته فیلم شور و شیرین به مدت یک هفته بر روی پرده سینمای پردیس هویزه مشهد اکران می‌شود.

احراری در رابطه با هفته دفاع مقدس و مسئولیت مردم گفت: هر کسی به انداز توان خود می‌تواند در این برنامه‌ها حضور داشته باشد و در این راستا نباید فقط نگاه به فعالیت نیروهای مسلح و ارگان‌های مرتبط با دفاع مقدس باشد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گفت: ما به دنبال زمینی برای ایجاد پارک موزه آثار و ارزش‌های دفاع مقدس هستیم که امیدواریم با قرار دادن زمین مناسب بتوانیم کار خود را شروع کنیم.

احراری در رابطه با کتاب‌های زندگی نامه شهید کاوه گفت: به‌زودی 2 کتاب در رابطه با زندگی نامه شهید کاوه به نویسندگی استاد انوری به چاپ می‌رسد.

انتهای پیام/ح10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول