اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خبر داد

ایجاد بخش ویژه‌‌ پیامبر ‌(ص) در ‌جشنواره‌های فجر/جشنواره موسیقی بیداری اسلامی برگزار می‌شود

خبرگزاری فارس: معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: بخش ویژه‌ای به ‌نام پیامبر اعظم (ص) امسال در جشنواره‌های فجر ایجاد می‌شود.

ایجاد بخش ویژه‌‌ پیامبر ‌(ص) در ‌جشنواره‌های فجر/جشنواره موسیقی بیداری اسلامی برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، حمید شاه‌آبادی بعد‌از‌ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: با توجه به تقارن میلاد نبی اکرم (ص) و دهه فجر برنامه‌های خاص هنری برنامه‌ریزی شده است.

معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اضافه کرد: در جشنواره‌های مختلف هنری فجر و در بخش‌های بین‌الملل این جشنواره‌ها برنامه‌های ویژه‌‌‌ای با موضوع پیامبر (ص) اجرا می‌شود.

وی گفت: بخش ویژه‌ای به ‌نام پیامبر اعظم (ص) در سال 91 در جشنواره‌های فجر ایجاد می‌شود چرا که با توجه به هتک حرمتی که طی مدت اخیر به پیامبر اسلام (ص) صورت گرفته است، هنر باید به آن پاسخ بدهد.

معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: در سال جاری در جشنواره موسیقی فجر بخش ویژه و جدیدی به عنوان بیداری اسلامی برگزار می‌شود.

شاه‌آبادی گفت: از انجمن‌های موسیقی در استان‌ها انتظار داریم تا از گروه‌های بومی برای حضور موفق در این بخش حمایت کنند.

معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به برنامه‌های جشنواره تئاتر فجر گفت: در جشنواره تئاتر فجر نیز برنامه‌های مختلف و بخش‌های مرتبط برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: همچنین آثاری که در جدول جشنواره تئاتر فجر از گروه‌های استانی قرار می‌گیرند از حمایت‌های مادی این جشنواره بهره‌مند می‌شوند.

شاه‌آبادی با اشاره به جایگاه هنری استان فارس در سطح کشور گفت: فارس در جایگاه هنری خوبی قرار دارد و تولید آثار فاخر توسط هنرمندان بزرگ از ویژگی‌ها و شاخصه‌های این استان است.

معاون وزیر ارشاد همچنین جشنواره هنرهای تجسمی امام رضا (ع) را یک ظرفیت مهم فرهنگی دانست و گفت: استان فارس باید این جشنواره را تقویت کند و با محوریت امام رضا (ع) زمینه رشد هنر تجسمی در کشور را فراهم سازد.

انتهای پیام/ز20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول