اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

حضور پرقدرت نمایش‌های خیابانی آذربایجان‌غربی در مرحله کشوری

3 گروه تئاتر به مرحله‌ی سراسری تئاتر خیابانی راه یافتند

خبرگزاری فارس: کارشناس فرهنگی سازمان فرهنگی و ورزشی شهرداری ارومیه، از راهیابی سه نمایش برتر دومین جشنواره تئاتر استانی شهریمیز به مرحله کشوری خبر داد.

3 گروه تئاتر به مرحله‌ی سراسری تئاتر خیابانی راه یافتند

عروجعلی عباسی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: داوران در اثنای جشنواره تئاتر خیابانی شهریمیز، نمایش‌های (نوشدارو قبل از مرگ سهراب) به کارگردانی مهدی صالحیار از سلماس، (سنگ، کاغذ، قیچی) کار مشترک سهند جعفری‌زاد و طاهره ولی‌پور طاهری از ارومیه و (یواسیزلار) به کارگردانی رضا نصرتمند از ارومیه را برای حضور در مرحله کشوری انتخاب کردند.

وی با اشاره به اینکه این جشنواره اوایل سال 92 در تهران برگزار می‌شود، اظهار داشت: در بخش طراحی بروشور، پروین محمدپور برای نمایش «کسب و کار» از نقده و در بخش طراحی و ساخت موسیقی، بهنام حقیقی و شایان سیاح برای نمایش «سنگ کاغذ قیچی» از ارومیه برتر شدند.

عباسی با اشاره به اینکه در بخش بازیگری زن، مهناز شریفی بازیگر نمایش یواسیزلار از ارومیه جایزه سوم را از آن خود کرد، ادامه داد: جایزه دوم بازیگری زن به ریمن سهرابی بازیگر نمایش «تولد ستاره» از بوکان و جایزه اول نیز به پروین ملک‌زاده بازیگر نمایش «کسب و کار» از نقده اهداء شد.

وی همچنین افزود: در بخش بازیگری مرد، جایزه سوم به طور مشترک به کیوان نصرالله‌پور بازیگر نمایش (یواسیزلار) از ارومیه و محمد یوسفی‌زاده بازیگر نمایش «نوشدارو قبل از مرگ سهراب» از سلماس اهداء شد.

به گفته کارشناس فرهنگی سازمان فرهنگی ورزشی ارومیه جایزه دوم بازیگری مرد به محمد اسدالله ثابت برای بازی در نمایش «اعتراض همتون وارده» از ارومیه و جایزه اول به اکبر ذابح بازیگر نمایش «نوشدارو قبل از مرگ سهراب» از سلماس اهداء شد.

عباسی خاطرنشان کرد: در بخش طرح و ایده، سهند جعفری‌زاده و طاهره ولی‌پور طاهری برای نمایش «سنگ، کاغذ، قیچی» از ارومیه جایزه سوم را دریافت کردند.

کارشناس فرهنگی شهرداری همچنین در مورد جوایز کارگردانی اظهار داشت: در این بخش جایزه دوم به قاسم عیسی‌نژاد برای «یواسیزلار» از ارومیه و جایزه اول به مهدی صالحیار برای نمایش «نوشدارو قبل از مرگ سهراب» از سلماس اهداء شد و جایزه سوم این بخش به رضا نصرتمند برای نمایش «یواسیزلار» از ارومیه اختصاص یافت.

عباسی در پایان گفت: جایزه دوم به سهند جعفری‌زاد و طاهره ولی‌پور طاهری برای نمایش «سنگ، کاغذ، قیچی» از ارومیه و جایزه اول نیز شامل تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و هدیه نقدی به مهدی صالحیار برای نمایش «نوشدارو قبل از مرگ سهراب» از سلماس اعطاء شد.

انتهای پیام/ع20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول