اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل:

تئاتر، مادر همه هنرهاست

خبرگزاری فارس: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل گفت: تئاتر، مادر همه هنرهاست.

تئاتر، مادر همه هنرهاست

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، منصور شرفی در آیین اختتامیه بیستمین جشنواره تئاتر استان اردبیل، اظهار داشت: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل با همکاری معاونت هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، اداره کل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و موسسه فرهنگی و هنری خاطره‌سرای نشاط برگزار شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل هدف از برپایی این جشنواره را ارتقا و اعتلای سطح کیفی هنر اصیل نمایش و جریان مستمر خلق آثار فاخر، ارزشمند و برجسته نمایش‌های صحنه‌ای در راستای آرمان‌های مقدس جمهوری اسلامی ایران و معرفی آثار برتر هنرمندان استان برای حضور در عرصه‌ها و رویدادهای معتبر تئاتری کشور به ویژه جشنواره تئاتر منطقه‌ای و جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر عنوان کرد.

شرفی ابراز داشت: فراخوان بیستمین جشنواره تئاتر استان اردبیل در اردیبهشت ماه سال جاری با توجه به شیوه‌نامه برگزاری جشنواره‌های استان‌های کشور تنظیم و به گروه‌های نمایشی و هنرمندان استان اطلاع‌رسانی شد.

وی در ادامه تصریح کرد: آثاری که از دی ماه سال گذشته تا پیش از تاریخ برگزاری جشنواره تئاتر استانی در سال جاری موفق به اجرای عمومی نمایش شده بودند حق تقاضای شرکت در جشنواره تئاتر استانی را داشتند.

دبیر جشنواره تئاتر استان اردبیل در ادامه ابراز داشت: از میان 29 نمایش اجرا شده در شش ماه اول سال جاری در سطح استان، 11 گروه نمایشی در موعد مقرر توانستند تقاضای شرکت در جشنواره استانی را به همراه لوح فشرده آثار اجرای عمومی شده خود به دبیرخانه دائمی جشنواره های تئاتر استان ارائه کنند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل خاطرنشان کرد: آثار نامبرده توسط کمیته انتخاب بیستمین جشنواره متشکل از جاوید رخشانی، رحمان زمانی، رضا بهشتی، کریم عظیمی ججین و مجید واحدی زاده بازبینی شده و در نهایت، پنج نمایش از شهرستان‌های اردبیل، پارس‌آباد، بیله‌سوار و خلخال به جشنواره راه یافتند که از تاریخ اول تا سوم مهر ماه در سالن‌های مجتمع فرهنگی و هنری فدک و تالار بیضای اردبیلی به اجرا درآمدند.

وی با اشاره به حضور هیئت داوران برجسته کشوری در بیستمین جشنواره تئاتر استان اردبیل ابراز داشت: هادی مرزبان، سید صادق موسوی و علی یارزلو به عنوان اساتید برجسته تئاتر کشور در این جشنواره شرکت داشتند.

این مسئول افزود: مهدی نصیری نیز به عنوان منتقد برجسته تئاتر کشور و عضو کانون ملی منتقدین تئاتر جمهوری اسلامی ایران، مسئولیت نقد و بررسی آثار جشنواره را بر عهده داشت.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل شرفی در پایان سخنان خود تئاتر را مادر همه هنرها عنوان کرد و ابراز داشت: امید است تئاتر به عنوان یک هنر مقدس و مردمی در استان همواره در اوج عظمت و شکوه باشد.

انتهای پیام/خ20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول