اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون برنامه‌ریزی مؤسسه فرهنگی ولاء منتظر مطرح کرد

تدوین سند راهبردی مؤسسه ولاء در راستای مطالبات رهبری

خبرگزاری فارس: معاون برنامه‌ریزی مؤسسه فرهنگی ولاء منتظر از تدوین دومین سند راهبردی این مؤسسه بر اساس مطالبات مقام معظم رهبری خبر داد.

تدوین سند راهبردی مؤسسه ولاء در راستای مطالبات رهبری

حجت‌الاسلام فرهاد عابدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین فعالیت‌های معاونت برنامه‌ریزی در مؤسسه فرهنگی ولاء منتظر، بررسی طرح‌ها و درس‌نامه‌هایی است که برنامه‌های عملیاتی مؤسسه را تنظیم می‌کند.

وی با اشاره به دیگر وظایف معاونت برنامه‌ریزی مؤسسه ولاء منتظر ادامه داد: این معاونت رویکرد برنامه‌های مؤسسه را رصد کرده و بر درست اجرا شدن سیاست‌ها نظارت می‌کند.

معاون برنامه‌ریزی مؤسسه فرهنگی ولاء منتظر ابراز کرد: در واقع کمبودهایی که در راستای تحقق برنامه‌های مؤسسه ولاء منتظر رخ می‌دهد، در این معاونت تحلیل شده و علت آن گزارش داده می‌شود.

وی با اشاره به پیشینه فعالیت‌های مؤسسه فرهنگی ولاء منتظر گفت: این موسسه فعالیت‌های فرهنگی خود را پس از اتمام جنگ تحمیلی و با مشارکت افرادی که می‌خواستند مبارزات خود را پس از جنگ تحمیلی در عرصه فرهنگی دنبال کنند، آغاز کرد.

عابدی خاطر نشان کرد: این مؤسسه در همان ابتدا بر اساس اهداف خود برنامه‌ریزی‌های سالانه انجام می‌داد و تمام فعالیت‌ها در قالب همین برنامه‌ریزی سالانه تعریف می‌شد.

وی افزود: از سال 85 مدیران ارشد ولاء منتظر تصمیم گرفتند فعالیت‌های مؤسسه را در قالب سند استراتژیک تنظیم کنند که معاونت برنامه‌ریزی مسئولیت این امر را به عهده گرفت.

معاون برنامه‌ریزی مؤسسه فرهنگی ولاء منتظر با اشاره به استفاده از نظرات کارشناسان مجرب برای تهیه سندهای این مؤسسه بیان کرد: نخستین هدف در این سند راهبردی تربیت مربیان کارآمد در عرصه فرهنگ ذکر شده است.

وی با اشاره به نگاه این مؤسسه به راهکارهای رسیدن به حوزه علمیه تراز انقلاب اسلامی گفت: حرکت در مسیر تربیت روحانیون آگاه و بصیر یکی از مهم‌ترین فعالیت‌هایی است که این مؤسسه برای خود تعریف کرده است.

وی حوزه علمیه، انقلاب اسلامی و فرهنگ را سه عرصه مهم پیش روی مؤسسه ولاء منتظر دانست و اظهار کرد: تهیه اسناد راهبردی این مؤسسه نیز بر همین اساس انجام می‌شود.

معاون برنامه‌ریزی مؤسسه فرهنگی ولاء منتظر با اشاره به تشکیل کمیته راهبردی تنظیم سند در مؤسسه فرهنگی ولاء منتظر گفت: این کمیته راهبردی کارگروه ویژه تنظیم سند را تشکیل داد تا تنظیم اسناد راهبردی مؤسسه فرهنگی ولاء منتظر با دقت بیشتری صورت بگیرد.

وی ادامه داد: در نخستین گام برای تنظیم سند راهبردی مؤسسه، مطالبات مقام معظم رهبری در سه بخش حوزه، انقلاب اسلامی و فرهنگ جمع‌آوری شد.

عابدی افزود: در یک دسته‌بندی اولیه نزدیک به هزار مطالبه از مقام معظم رهبری در این سه حوزه گردآوری شد.

وی عنوان داشت: هر یک از اهدافی که در این سند به آن اشاره شده در معاونت برنامه‌ریزی تجزیه و تحلیل شده و راهکارهای رسیدن به آن تبیین می‌شود.

معاون برنامه‌ریزی مؤسسه فرهنگی ولاء منتظر با اشاره به اینکه دومین سند راهبردی مؤسسه فرهنگی ولاء منتظر برای دوره کاری پنج ساله تدوین شده است ابراز کرد: تجربه‌ای که در مورد سند اول داشتیم در تدوین این سند بسیار به کمک ما آمد.

وی اظهار داشت: بر اساس دومین سند راهبردی، مؤسسه فرهنگی ولاء منتظر در سال 95 یک نهاد فرهنگی و حوزوی اثرگذار در حوزه علمیه و شناخته شده برای تربیت نیروهای بصیر و کارآمد از میان گروه‌های مرجع است.

عابدی با بیان اینکه اولویت‌های کاری مؤسسه فرهنگی ولاء منتظر در این چشم‌انداز مشخص شده است، ادامه داد: رسالت اصلی مؤسسه که محور قرار دادن مطالبات رهبر انقلاب بود، در سند دوم نیز در اولویت قرار گرفته است.

وی گفت: حضور در عرصه پیشبرد اسلام و نظام اسلامی و دفاع از آن به منظور تحقق مطالبات مهجور مانده امام خمینی (ره) و رهبر انقلاب با تمرکز بر تربیت نیروهای بصیر و کارآمد بیانیه مأموریت مؤسسه ولاء منتظر برای سال 91 تا 95 است که اهداف راهبردی بر اساس آن تعیین می‌شود.

انتهای پیام/ب10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول