اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

گزارش فارس

نارضایتی ساکنان نخستین و پرجمعیت‌ترین خیابان آبپخش از شهرداری

خبرگزاری فارس: ساکنان خیابان نادم به عنوان نخستین و پرجمعیت‌ترین خیابان آبپخش از وضعیت این خیابان انتقاد کرده و خواستار رسیدگی شهرداری به این وضعیت شدند.

نارضایتی ساکنان نخستین و پرجمعیت‌ترین خیابان آبپخش از شهرداری

به گزارش خبرگزاری فارس از آبپخش وضعیت نامطلوب خیابان‌های آبپخش در ماه‌های گذشته اعتراض شدید شهروندان آبپخشی را به دنبال داشته و ایشان با مراجعات مکرر به خبرنگار خبرگزاری فارس گلایه و انتقادات خود را در ارتباط با وضعیت خیابان‌ها که مورد بی‌مهری مسئولان است، ابراز داشته‌ و خواستار انعکاس اعتراضات خود در رسانه‌ها شدند.

خیابان نادم که از آن به‌عنوان نخستین و قدیمی‌ترین خیابان آسفالت شهر آبپخش یاد می‌شود در چند سال گذشته وضعیتی بسیار نامطلوب و اسفناک داشته است، به‌گونه‌ای که تمام شهروندان و به‌خصوص اهالی این خیابان هیچ رضایتی از فعالیت مسئولین شهری در ارتباط با وضعیت این خیابان ندارند.

در سال‌های اخیر تلاش‌های فراوانی از سوی مدیران آبپخش برای توسعه و آبادانی شهر به ویژه در زمینه احداث شبکه گازرسانی و نوسازی شبکه‌های آبرسانی شهر صورت پذیرفته که در جای خود بسیاری از مشکلات شهروندان را مرتفع کرده ولی در عین حال بی‌توجهی به وضعیت شهر پس از اجرای پروژه‌های عمرانی نارضایتی، ناخسرندی،‌ اعتراض و گلایه‌های مکرر مردمی را به دنبال داشته است.

با توجه به عمر بسیار بالای این خیابان نه تنها در 16 سال ارتقای روستا به شهر اقدامی برای ترمیم، روکش و تعریض این خیابان صورت نپذیرفته بلکه با اجرای پروژه‌های گازرسانی و آبرسانی توسط ادارات مربوط و رهاسازی وضعیت خیابان بعد از اجرای این طرح، کهن‌ترین خیابان آسفالت شهر آبپخش رسما به خیابانی خاکی تبدیل شده است.

سید حسین هدایت یکی از اهالی خیابان نادم در این ارتباط می‌گوید: آبادانی و عمران شهر خواسته مردم از شهرداری و شورای اسلامی شهر است ولی پرجمعیت‌ترین خیابان شهر آبپخش در سال‌های اخیر هر سال دچار تخریب می‌شود به‌طوری که در حال حاضر وضعیت بسیاری از کوچه‌ها و خیابان‌های فرعی و کم‌جمعیت شهر از این خیابان بهتر و مطلوب‌تر است و انتظار داریم مسئولان به جای وعده‌های مکرر با اقدام عملی نسبت به رفع این مشکلات اقدام کنند.

وی افزود: از سال‌‌های گذشته به دلیل اجرای یک طرح حفاری شاهد وجود یک نوار طولانی حفاری در حاشیه سمت راست این خیابان بوده‌ایم که از قدیم‌الایام سبب نارضایتی اهالی خیابان را به دنبال داشته و با وجود تغییر چند شهردار در آبپخش هیچ اقدام خاصی برای رفع این مشکل صورت نپذیرفته و به حال خود رها شده بود.

هدایت بیان داشت: در ماه‌های اخیر به منظور اجرای طرح علمک‌گذاری گاز در خیابان نادم شاهد حفاری‌های عرضی در این خیابان بوده‌ایم و وضعیتی بسیار نامطلوب و عذاب‌دهنده برای شهروندان ایجاد کرده است.

محمدرضا رضایی از دیگر ساکنین این خیابان در این ارتباط اظهار داشت: با وضعیتی که در یک ماه گذشته در این خیابان شاهد آن بوده‌ایم رانندگی در بیابان بسیار راحت‌تر از رانندگی در این خیابان است و هر گونه تردد با اتومبیل از سخت‌ترین و طاقت‌فرساترین کارهایی است که افراد در طول روز باید انجام دهند.

رضایی گفت: به دلیل وضعیت نامطلوب این خیابان خروج از این خیابان مدت ‌زمان زیادی وقت از ساکنین می‌گیرد و از شهرداری انتظار داریم سریعا این خیابان را ترمیم کند.

مختار معارفی نیز ابراز داشت: در سال‌ جاری و سال‌های اخیر شاهد فعالیت‌های شرکت آب، گاز و ... در خیابان نادم بوده‌ایم که ویرانی آسفالت این خیابان را به دنبال داشته و پس از اتمام فعالیت این ادارات در خیابان نادم هیچ اقدامی در راستای حل این مشکل صورت نگرفته است.

وی اضافه کرد: این در حالی است که در برخی خیابان‌های شهر لکه‌گیری و روکش آسفالت صورت گرفته ولی خیابان نادم که یکی از قدیمی‌ترین و پرجمعیت‌ترین خیابان‌های این شهر است به حال خود رها شده است.

معارفی گفت: در صورت لکه‌گیری طولی و عرضی در این خیابان وضعیتی بسیار فجیع و زشت پیدا می‌کند و شهرداری باید به این نکته توجه داشته باشد که روکش سراسری این خیابان از پروژه‌هایی است که باید به‌منظور جلب رضایت و ایجاد رفاه شهروندان صورت پذیرد.

کرامت علایی یکی از اهالی این خیابان نیز به خبرنگار فارس گفت: وجود موانع و سرعت‌گیرهای غیر استاندارد در خیابان نادم یکی از معضلات اساسی این خیابان است و مطمئنا با لکه‌گیری در سطوح طولی و عرضی این خیابان وضعیت به شکلی دیگر اسفناک می‌شود.

علایی خواستار رفع موانع و سرعت‌گیرهای غیر مجاز و غیر استاندارد این خیابان شد و افزود: وجود موانع و سرعت‌گیرهای غیر مجاز در خیابان نادم که در ماه‌‌ها و سال‌های اخیر گسترش یافته‌اند رفت‌ و آمد مردم را با مشکلات فراوانی مواجه کرده است که خواهان بهبود وضعیت فعلی این سرعت‌گیرها و موانع هستیم.

وی تصریح کرد: به دلیل طول بالای خیابان نبود موانع سبب سرعت بی‌رویه و سلب آرامش مردم را فراهم می‌کند و از شهرداری می‌خواهیم با حذف سرعت‌گیرهای فعلی سرعت‌گیرهای استاندارد را در این خیابان نصب کند.

انتهای پیام/ی10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول