اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس مرکز آمار و رایانه ستاد دیه کشور:

هشت هزار زندانی جرایم غیر عمد در کشور داریم

خبرگزاری فارس: رئیس مرکز آمار و رایانه ستاد دیه کشور گفت:‌ هم اکنون در سطح کشور و زندان‌های مختلف هشت هزار زندانی جرایم غیرعمد وجود دارد.

هشت هزار زندانی جرایم غیر عمد در کشور داریم

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، احمد رحیمی عصر امروز در مراسم آزادی یکی از زندانیان جرایم غیر عمد در اردبیل بعد از گذشت شش سال اظهار داشت: برای آزادی این تعداد زندانی جرایم غیر عمد به 300 میلیارد تومان منابع اعتباری نیاز داریم تا بتوانیم زمینه آزادی آنها را فراهم کنیم.

وی با بیان اینکه در سه ماهه اول امسال 341 نفر با محرز شدن اتهام به جرایم غیر عمد از زندان آزاد شدند، تصریح کرد: برای آزادی آنها 380 میلیارد تومان منابع اعتباری تأمین شده است.

رحیمی از آزادی 12 هزار زندانی با مبلغ 500 میلیارد تومان کمک‌های مردمی و تسهیلات بانکی در یک سال گذشته خبر داد و خاطر نشان کرد: ما سعی می‌کنیم در قالب جشن گلریزان به مناسبت‌های مختلف کمک‌های مردمی را جمع‌آوری و در آزاد کردن زندانیان به کارگیری کنیم.

رئیس مرکز آمار و رایانه ستاد دیه کشور با اعلام اینکه ستاد دیه کشور از ظرفیت و توانمندی شبکه‌های اجتماعی و برخی از طرح‌های توسعه‌ای استفاده می‌کند، اضافه کرد: خیرین و نیکوکاران بازوان توانمند این ستاد در آزادی زندانیان جرایم غیر عمد هستند.

وی به دیگر فواید این اقدام در آرامش‌بخشی به خانواده‌ها و تحکیم نظام خانواده بیان کرد: اگر بتوانیم سرپرستان خانواده‌ها را آزاد کرده و زمینه رهایی آنها را فراهم کنیم در حقیقت از برخی از معضلات و نابسامانی‌های اجتماعی به یقین پیشگیری کرده‌ایم.

به گزارش فارس، در این مراسم رئیس ستاد دیه استان اردبیل نیز یادآور شد: در شش ماهه امسال 100 مددجو با چهار میلیارد تومان پرداختی با کمک‌های مردمی و همچنین پرداخت تسهیلات بانکی از زندان آزاد شدند.

رسول انزابی در ادامه گفت: هم اکنون در این استان 300 زندانی جرایم غیر عمد وجود دارد که برای آزادی آنها هشت میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

وی با بیان اینکه جشن گلریزان در ماه مبارک رمضان و برخی دیگر از مناسبت‌ها برگزار شده و شاهد کمک‌های اهالی نیکوکار استان اردبیل هستیم، افزود: ما بخشی از آزادی‌هایمان را مدیون همت خیرین و نیکوکاران هستیم.

در این مراسم حکم آزادی یکی از زندانیان جرایم غیرعمد استان به وی تحویل داده شد که این زندانی 39 ساله بعد از تصادف رانندگی که منجر به فوت دو نفر و مصدومیت شش نفر شد به 235 میلیون تومان پرداخت دیه محکوم شد که بعد از گذشت شش سال با گذشت 123 میلیون تومانی دیه از سوی شاکیان و تأمین 50 میلیون تومان از طریق صندوق بیمه خسارات بدنه اتومبیل و 100 میلیون تومان کمک ستاد دیه کشور از زندان خلاصی یافت.

انتهای پیام/ی20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول