اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه اردبیل:

راهیان نور استمرار فرهنگ شهادت‌طلبی است

خبرگزاری فارس: امام جمعه اردبیل گفت: ‌برپایی اردوهای راهیان نور استمرار شهادت‌طلبی و از جان گذشتگی ملت ایران در عرصه پاسداشت این فرهنگ معتبر است.

راهیان نور استمرار فرهنگ شهادت‌طلبی است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، حجت‌الاسلام سید حسن عاملی عصر امروز در جلسه ستاد هماهنگی اعزام کاروان راهیان نور دانش‌آموزی اظهار داشت: بعد از پایان جنگ و در استمرار فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه حرکتی مثبت و سازنده پایه‌گذاری شد تا نسل آینده بهتر و بیشتر با ابعاد جنگ و ایثار و گذشت رزمندگان اطلاع کسب کنند که تصری دادن آن به دانش‌آموزان و نوجوانان یک حرکت انقلابی و ارزشی است.

وی از بستر راهیان نور به عنوان بستر متعالی تربیتی یاد کرد و افزود: یکی از فضاهای سالم تربیتی حضور دانش‌آموزان در مناطق عملیاتی و مشاهده ملموس این مناطق است که می‌تواند در مقابله با هجمه‌های فرهنگی استکبار جهانی راهگشا و کارآمد باشد.

عاملی با بیان اینکه این سفر نباید صرفاً با هدف بازدید از مناطق جنگی و بیان خاطرات عملیات‌های مختلف صورت بگیرد، خاطر نشان کرد: نسل آینده ما باید به خوبی به این اصل واقف باشد که دوران جنگ تمام نشده و الان سخت مورد هجمه فرهنگی و تبلیغی دشمن قرار گرفتیم و باید با تربیت اعتقادی، روحیه حماسی و دامنه فعالیت علمی دانش‌آموزان را برای مقابله با این هجمه‌ها تقویت کنیم.

این مسئول با اعلام اینکه نسل امروز ما به ارج نهادن ارزش‌ها و باورهای اعتقادی، دینی و اسلامی به شکل صحیح نیاز دارند، تصریح کرد: راهیان نور که با همکاری سپاه اجرا می‌شود در دریافت‌های حسی و ادراکی دانش‌آموزان مؤثر است و به تقویت روحیه حماسی نسل آینده کمک کرده و می‌تواند بسترساز حرکتی عظیم در حوزه فرهنگی، علمی و پژوهشی باشد.

وی به ابزارهای مختلف نظام استکباری در تبلیغ و ترویج برخی از اندیشه‌های فاسد و انحرافی علیه جوانان نظام اسلامی اشاره کرد و ادامه داد: ما امروز با متوسل شدن به ابزار ایمان و تعهد و اخلاص و تدین می‌توانیم بر ابزارها و شیوه‌های مادی و بی‌سرانجام غرب غلبه کنیم.

به گزارش فارس، امام جمعه اردبیل در ادامه این حرکت فرهنگی و پژوهشی را در تقویت مؤلفه‌ها و رویکردهای مبانی دفاع مقدس مثبت و سازنده اعلام کرد و گفت: ‌امیدواریم این حرکت‌ها منجر به تغییر رفتار و ساخته و پرداخته شدن شخصیت علمی و معنوی دانش‌آموزان شود.

عاملی در ادامه سخنان خود با یادآوری اینکه آموزش و پرورش در این اقدام خود می‌تواند بهترین و شایسته‌ترین مقاصد را پیش‌بینی و مد نظر قرار دهد، بیان کرد: نسل جوان ما امروز بیش از هر زمان دیگر به آموزش و اعتلای روحی، روانی و تربیتی نیاز دارد.

انتهای پیام/ی20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول