اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی ری:

ما تابع قانون و نوکر مردم هستیم

خبرگزاری فارس: رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان ری در ارتباط با استقلال ری گفت: ما تابع قانون و نوکر مردم هستیم.

ما تابع قانون و نوکر مردم هستیم

به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب استان تهران، بعد از سفر چهارم هیئت دولت به شهرستان ری و تصویب استقلال شهرری مبنی بر ایجاد شهرداری مستقل برای شهرری، اظهار نظرهای موافق و مخالف در این ارتباط به‌ ویژه از سوی مسئولان شهرداری، استانداری و شهرستان ری بیان شد که فضای رسانه‌ای را مقداری با چالش روبه‌رو کرد.

این امر بهانه‌ای شد تا گفت‌وگوی مبسوطی را با جعفر باقری رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی ری داشته باشیم.

وی با بیان اینکه شهرستان به معنای استقلال است نه به معنای جدایی گفت: مانند فرزندی که بعد از ازدواج باز هم تا آخر عمر فرزند پدر باقی خواهد ماند و پدر هر کجا که لازم باشد از فرزند حمایت می‌کند، بر همین اساس ما می‌خواهیم در شهرری روی پای خودمان باشیم و آنقدر درآمد داشته باشیم که به دیگران هم سود دهیم که به نظر می‌رسد هیچ پدری مخالف نباشد و قطعا مسئولان عزیز هم مخالف نخواهند بود بلکه از این کار حمایت هم خواهند کرد.

باقری ادامه داد: مردم شهرستان ری بیانات مقام عظمای ولایت که فرمودند «ری قبله تهران است» را به دیده منت می‌پذیرند و حال مگر قرار است با استقلال شهرستان ری این منطقه به جای دیگری برود و جمله‌ای که رهبر معظم انقلاب اسلامی اشاره داشتند پابرجاست و هیچ تغییری در ماهیت نخواهد داشت و کماکان مردم شهیدپرور شهرستان ری همان‌گونه که ثابت کردند پشت سر رهبرشان خواهند بود.

*بگذارند جداسازی ری از تهران به خیر و خوشی به اتمام برسد

وی در ارتباط با اینکه مصوبه ایجاد شهرداری مستقل در شهرری از 26 سال گذشته تاکنون اجرایی نشده است، افزود: همه باید مطیع قانون باشیم و اگر کسی تخطی از قانون کند گناهکار محسوب می‌شود و به جای کلی‌گویی و به اصطلاح شلوغ‌کاری، درآمدها، هزینه‌ها و امکانات شهرستان را به صورت واقعی برای مردم تشریح کنیم و با جملاتی از قبیل «ما اجازه نمی‌دهیم»، «به نفع مردم ری نیست» و ... فضا را آلوده نکنیم و بگذارند مصوبه جداسازی ری از تهران به خیر و خوشی به اتمام برسد.

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان ری در ارتباط با استقلال ادارات نیز یادآور شد: استقلال کامل ادارات در کاهش بار ترافیکی، حمل و نقل و تسریع در امور، تکریم ارباب رجوع و نظارت کمک بسیاری خواهد کرد و به‌ طور مثال برای ثبت یک شرکت باید به خیابان میرعماد تهران مراجعه کرد و گاهی اوقات برای انجام امور خدماتی برای مردم در هر بخشی باید مجوز از استان گرفته شود که با استقلال ادارات، تمام این امور با مدیریت و نظارت شهرستان انجام می‌شود.

وی ادامه داد: در بحث مدیریتی اگر بحرانی در شهرستان ایجاد و شکایتی از دستگاهی مانند شهرداری و یا ... انجام شود به چه کسی باید مراجعه شود؟ فرمانداری نظارتی ندارد و به موازی یکدیگر هزینه‌ها و فعالیت‌هایی انجام می‌شود که با استقلال از یک محل و یک مدیریت، نتیجه آن سرعت بخشیدن به امور محوله خواهد بود.

* کم و زیاد شدن جرائم ربطی به استقلال شهری ندارد

باقری در پاسخ به این سؤال که با استقلال شهرستان، امنیت منطقه نیز کم می‌شود، گفت: در ارتباط با مسائل امنیتی که گفته شده با این کار امنیت شهرستان کم می‌شود، مگر در کلان شهر تهران با این همه ظرفیت‌های امنیتی، امنیت کم شده و با این حال برخی جرایم مانند سرقت کیف و پول از داخل ماشین باز هم صورت می‌گیرد ولی در شهرستان ری به دلیل مذهبی بودن، جرائم سنگین نیست، بنابراین کم یا زیاد شدن جرائم ربطی به استقلال ندارد بلکه بستگی به بالا بردن فرهنگ و آگاهی‌ها دارد.

وی در ارتباط با مهاجرت و افزایش جمعیت شهرستان نیز یادآور شد: ورود مهاجران از این شهر انجام نمی‌شود بلکه مربوط به نیروی انتظامی و عوامل کنترل در مرز است که الحمدالله به خوبی کنترل انجام می‌شود.

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان ری ادامه داد: در جایی گفته شد که اعتراض شورای شهر تهران بنا به درخواست تعدادی از مردم ری انجام شد و ذکر این نکات ضروری است که آنها در دل این مردم جای دارند و پیگیر طرح‌های رفاهی، خدماتی و اشتغال این مردم هستند و به کرات در بین مردم این شهرستان حضور یافتند و بارها مشکلات این مردم را در تریبون شورا مطرح کرده‌اند!

باقری عنوان کرد: چرا پیشکسوتان شهرری با تهیه طومار و یا حضوری از فرماندار شهرستان این تقاضا را نداشتند که ما نمی‌خواهیم از تهران جدا شویم و استقلال داشته باشیم؟

*ری می‌تواند خودش را زنده و پویا کند

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان ری تاکید کرد: تهران شهری پویا و زنده است و اگر دست و پای آن را قطع کنیم از پویایی آن کاسته می‌شود و باید به مسئولان شهری تهران گفت که کلانشهر تهران این همه امکانات و بودجه دارد چرا نمی‌خواهید از دست و پای خودتان استفاده کنید و اگر ری موجب پویایی و زنده بودن تهران شده پس می‌تواند خودش را هم زنده و پویا کند.

وی اضافه کرد: از سوی دیگر با فرضیات نمی‌شود رقمی را گفت بلکه درآمدها و هزینه‌ها باید مستند و واقعی باشد و اگر اعلام می‌شود که شهرری 100 میلیارد تومان درآمد و 100 میلیارد تومان هزینه دارد باید بر اساس مستندات باشد.

باقری گفت: بر اساس برخی گفته‌ها، آماری از میزان درآمد و هزینه‌های شهری در چند سال گذشته به نمایندگان ارائه شده است که حکایت از ناتوانی شهرری برای اداره شهر به ‌صورت مستقل دارد و این شهر به دلیل مشکلات مالی نمی‌تواند خودش را اداره کند.

وی ادامه داد: شهرستان ری به عنوان یک منطقه ویژه اقتصادی نه تنها توان خودکفایی دارد بلکه می‌تواند در خیلی از زمینه‌ها مانند تولید شیر، گوشت، علوفه، عرضه تولیدات صنعتی و ... به کمک تهران نیز بیاید و همچنین با وجود جوانان تحصیل‌کرده، متعهد و ظرفیت‌های موجود با یک برنامه‌ریزی مناسب می‌تواند در بسیاری از بخش‌ها پیشگام باشد.

باقری خاطرنشان کرد: با عنایت به خداوند منان و همت خوب دولتمردان که همیشه در خدمت مردم بودند، در تصمیمات خود مصمم باشند تا هر آنچه را که صلاح باشد برای مردم خوب و شریف شهرستان ری انجام شود.

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان ری افزود: همان‌طور که مردم ری در همه صحنه‌ها در عرصه‌های ورزش، دفاع مقدس، دفاع از ولایت و حریم نظام جمهوری اسلامی پیشگام بوده و هستند، مسئولان می‌توانند با گام‌های استوار، بیش از پیش با وحدت و همدلی در تمام عرصه‌ها الگو باشند و همگی در این برهه از زمان باید سخنان مقام معظم رهبری را سرلوحه زندگی، کار و تصمیمات قرار دهیم که فرمودند «همه ما تابع قانون هستیم هر چند که اشکال داشته باشد.»

وی همچنین در ارتباط با تاثیر استقلال شهرری در ایجاد اشتغال نیز گفت: استقلال ری می‌تواند در به کارگیری نیروهای بومی، فارغ‌التحصیل و استفاده از پیمانکاران شهرستان در طرح‌ها موثر باشد.

باقری در بخش دیگری از سخنان خود تاکید کرد: ما در این شهر منابع درآمد خوبی مانند بهشت زهرا (س)، عوارض، پسماند و امور مربوط به شهرداری داریم و با استقلال مدیریت خدمات شهری موضوع کسری بودجه مطرح نخواهد بود.

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان ری بیان کرد: راه‌اندازی ایستگاه مسافری راه‌آهن با توجه به نزدیکی آن به مترو شهرری و شهر تهران می‌تواند مزایایی مانند اشتغالزایی و سایر منفعت‌ها را به ‌دنبال داشته باشد و همچنین با توجه به وجود آثار فرهنگی، تاریخی و زیارتی می‌توان برای جذب توریست اقدامات موثری را انجام داد.

باقری اضافه کرد: ایجاد نمایشگاه‌های دائمی و موقت مانند نمایشگاه‌های بین‌المللی و عرضه تولیدات شرکت‌های صنعتی، کشاورزی، دامی، شترمرغ و ... که هم‌اکنون با واسطه با قیمت بالا در تهران به مردم عرضه می‌شود که به کارگیری کامل این ظرفیت‌ها می‌تواند در ایجاد اشتغال و توزیع محصولات با قیمت و کیفیت مناسب در شهرستان موثر باشد.

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان ری در پایان تصریح کرد: ایجاد کارگاه‌هایی از تولیدات فرش، گلیم و صنایع دستی، توسعه تعاونی‌ها در 13 گرایش با استفاده از جوانان و فارغ‌التحصیلان شهرستان در بخش‌های خدماتی، کشاورزی، صنعتی، فرهنگی، آموزشگاهی، تولیدی و ... و ایجاد بستری برای سرمایه‌گذاری در شهرستان و استفاده از قابلیت‌های نیروی انسانی متعهد و متخصص در رشد و توسعه شهر و شهرستان بسیار موثر است.

انتهای پیام/آ10/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول