اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر امور فرهنگی وزارت علوم:

اقتدار نظامی امروز ایران مرهون دفاع مقدس است

خبرگزاری فارس: مدیر امور فرهنگی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: امروز اقتدار نظامی جمهوری اسلامی ایران مرهون دفاع مقدس و تجربه توانمندی‌های ما از آن دوران است.

اقتدار نظامی امروز ایران مرهون دفاع مقدس است

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، جلیل دارا ظهر امروز در اختتامیه سومین یادواره تئاتر دانشگاهی دفاع مقدس، اظهارداشت: دستاوردهای نظامی ما نشان می‌دهد تجربه هشت ساله دفاع مقدس ما را به لحاظ توانمندی دفاعی و نظامی مقتدرتر کرده است.

وی ادامه داد: زیرساخت‌های فرهنگی و هویتی ما را دفاع مقدس شکل داده به عبارتی، دفاع مقدس اتفاق مبارکی بود که بعد از انقلاب رخ داد و برای تثبیت انقلاب ضروری بود و به همین واسطه بود که توانستیم جایگاه خود را در جهان تثبیت کنیم و در سال‌های بعد مقتدرانه تر ظاهر شویم.

رئیس شورای راهبردی جشنواره‌های فرهنگی و هنری دانشگاه‌‌های کشور ادامه داد: اگر امروز مدعی دستیابی به رتبه‌های برتر جهانی در حوزه علم و فناوری هستیم، مرهون خون شهدا و باورها و اعتقاداتی است که جوانان ما در دفاع مقدس از خود نشان دادند.

دارا به اقدام استکبار جهانی برای خارج کردن منافقین از لیست تروریست‌ها اشاره کرد و گفت: دشمنان ما دیگر حتی برای مقاصد خود به لباس آزادی، دموکراتیک، لیبرالیسم، مدنیت و .... علیه ما متوسل نمی‌شوند چرا که ما توانسته‌ایم گفتمان انقلاب اسلامی را نه تنها در ایران بلکه در جهان جا تبیین کنیم و کشورهای منطقه و اسلامی پیرو ما در حوزه گفتمانی انقلاب اسلامی به دنبال تحولات بنیادی هستند.

وی دفاع مقدس را  تاریخچه‌ای گرانبها از تاریخ پرافتخار جمهوری اسلامی ایران دانست و افزود: مهمترین ماموریت دفاع مقدس، حفظ آرمان‌ها و ارزش‌های احیا شده در دوران انقلاب اسلامی بوده که از آن سربلند بیرون آمدیم.

مدیر کل فرهنگی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری ادامه داد: دفاع مقدس و دوران مبارزه جوانان ایرانی به نوعی برقرار کننده پیوند میان هویت دینی و ملی ماست، همان هویت اسلامی که با انقلاب شکوهمند آن را یافتیم و امروز هم از آن دفاع می‌کنیم که این ویژگی بارز دفاع مقدس است.

دارا تصریح کرد: تلفیق هویت دینی و ملی و تلاش برای پاسداشت این هویت، ثمره دفاع مقدس بود هر چند عده‌ای تلاش داشتند بخش دینی دفاع جانانه مردم ما را کمرنگ کنند اما موفق نشدند. چرا که این دو با هم عجین شده‌اند.

وی فرهنگ مقاومت را از دیگر دستاوردهای دوران دفاع مقدس دانست و افزود: دفاع امروز ما در برابر استکبار جهانی، محکم بودن ارزش‌های ما را می‌رساند و ثابت می‌کند که انقلاب ما پرمغز و پرمحتواست و به راحتی مورد هجمه قرار نخواهد گرفت.

این مسئول فرهنگی در وزارت علوم، تحقیقات و فناوری درباره هنر در ادبیات دفاع مقدس، گفت: هدف ما از برگزاری یادواره‌‌ها و جشنواره‌های تئاتر این است که واقعیت‌ها را در قالب هنر ارائه دهیم و اصرار ما برای ترویج این فرهنگ از طریق تئاتر، به دلیل تأثیرگذاری بیشتر آن است.

دارا تأکید کرد: در زمینه تئاتر دانشجویی دفاع مقدس هر چه سرمایه‌گذاری کنیم بهتر خواهیم توانست آرمان‌ها و ارزش‌‌های امام و دفاع مقدس را بهتر انتقال دهیم.

انتهای پیام/غ10/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول