اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

34 واحد مسکونی به مددجویان بهزیستی دزفول واگذار شد

خبرگزاری فارس: با حضور جمعی از مسئولان پروژه 34 واحدی مددجویان زیر‌پوشش بهزیستی شهرستان دزفول افتتاح و به آن‌ها واگذار شد.

34 واحد مسکونی به مددجویان بهزیستی دزفول واگذار شد

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز به نقل از روابط عمومی بهزیستی خوزستان، مدیرکل این اداره در آیین بهره برداری و واگذاری این واحدهای مسکونی اظهار داشت: برای اجرای این پروژه 34 واحدی در منطقه زیباشهر دزفول، افزون بر 8 میلیارد و 500 میلیون ریال هزینه شده است.

غلامرضا صدیق‌راد افزود: 3 میلیارد و 300 میلیون ریال توسط بهزیستی شهرستان دزفول، 2 میلیارد و 500 میلیون ریال توسط سپاه پاسداران و مسکن بسیجیان خوزستان و 2 میلیارد و 700 میلیون ریال از محل تسهیلات ارائه شده برای ساخت واحدهای مسکونی مددجویان هزینه شده است.

وی با بیان اینکه عملیات ساخت این واحدهای مسکونی از فروردین‌ماه سال گذشته آغاز شده و اکنون به بهره‌برداری رسیده است، به دیگر وظایف این سازمان اشاره کرد و گفت: سازمان بهزیستی حدود 152 وظیفه در قبال افراد نیازمند زیر‌پوشش خود دارد که حمایت از خانواده‌های بی‌سرپرست و نیازمند و ارائه خدمات مختلف به آن‌ها، حمایت و نگهداری از کودکان و اطفال بی‌سرپرست، پیشگیری از معلولیت‌ها، تأمین جهیزیه مورد نیاز ایتام، معلولان و آسیب‌دیدگان نیازمند و تأمین مسکن نیازمندان از جمله آنهاست.

صدیق‌راد تصریح کرد: 50 کمپ در خوزستان برای افراد معتاد زیر‌پوشش بهزیستی فعالیت می‌کنند و ده‌ها واحد توانبخشی شامل گفتار درمانی، فیزیوتراپی و نگهداری از معلولان در حال خدمات رسانی به افراد نیازمند استان هستند.

مدیر‌کل بهزیستی خوزستان گفت: در سطح پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی، مشاوره، ژنتیک و روان‌شناسی نیز سازمان بهزیستی با رویکردی جدید با فعالیت بیش از 50 مرکز روان‌شناسی به مردم خوزستان خدمات‌رسانی می‌کند.

وی افزود: برای حمایت از کودکان نیز یک هزار مهدکودک در سطح استان به آموزش کودکان می‌پردازند علاوه بر این، ده‌ها انجمن و NGO نیز به صورت مستقل، از افراد زیر‌پوشش بهزیستی حمایت می‌کنند.

صدیق‌راد مهم‌ترین خدمت بهزیستی را تأمین مسکن و اشتغال افراد زیر‌پوشش دانست و گفت: بهزیستی خوزستان در زمینه اشتغال با ارائه وام قرض الحسنه، وام خود‌اشتغالی و مشاغل خانگی به حمایت افراد زیر‌پوشش می‌پردازد؛ در همین راستا سال گذشته حدود 3 هزار مددجو از طریق مراکز بهزیستی با ارائه وام خود‌اشتغالی توانمند شدند.

انتهای پیام/ز30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول