اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل موسسه نگهداری سالمندان باب‌الحوائج بابل خبر داد

کمک 25 میلیون تومانی خیران به مرکز نگهداری سالمندان در بابل

خبرگزاری فارس: مدیرعامل موسسه نگهداری سالمندان باب‌الحوائج بابل گفت: خیران بابل 25 میلیون تومان به موسسه باب‌الحوائج بابل کمک کردند.

کمک 25 میلیون تومانی خیران به مرکز نگهداری سالمندان در بابل

به گزارش خبرگزاری فارس از بابل، پیمان بیژنی ظهر امروز در حاشیه بازدید از مرکز باب‌الحوائج بابل اظهار داشت: این مرکز از سال 82 شروع به کار کرده و بعد از گذشت 9 سال همواره بر توان آن افزوده می‌شود.

این مسئول با اشاره به ظرفیت 200 تختی بودن این مرکز گفت: این مرکز آمادگی پذیرش هر سالمند نیازمند به اقامت شبانه‌روزی را دارد.

وی به بالا بودن هزینه نگهداری سالمندان اشاره کرد و افزود: هزینه نگهداری سالمندان بسیار بالا بوده که با توجه به اینکه بضاعت بهزیستی نیز مشخص و تعریف شده نیست 50 درصد هزینه نگهداری سالمندان توسط خیران و مردم پرداخت می‌شود.

بیژنی گفت: هزینه نگهداری هر سالمند درگاه یک میلیون تومان بوده که این هزینه از یک تا 600 میلیون تومان متغییر بوده به طوریکه متوسط هزینه بین 52 تا 49 میلیون تومان است.

وی با اشاره به اینکه یارانه سازمان بهزیستی به ازای هر سالمند 200 هزار تومان است، اذعان کرد: مجموع کمک هر خانواده فراتر از تعریف سازمان بهزیستی در حدود 18 میلیون تومان بوده که هر ماه با 25 میلیون تومان کسری هزینه مواجه هستیم.

بیژنی اظهار داشت: اخیرا دولت قول مساعد در امر ساخت و ساز داده و استاندار مازندران نیز دستور پرداخت وجوهی را صادر کردند که در این بخش 200 میلیون تومان در اختیار سازمان بهزیستی قرار گرفته که تا پایان سال 91 در اختیار مراکز بهزیستی قرار می‌گیرد.

وی افزود: با توجه به بالا بودن هزینه نگهداری سالمند  و پایین بودن بضاعت مردم، شرایط مالی امری نگران‌کننده است که تاکنون تدابیری در این زمینه اتخاذ نشده و نیاز به توجه ویژه دارد.

بیژنی به افزایش رشد هزینه در هر ماه اشاره و تصریح کرد: فروردین سال 90 هزینه نگهداری هر سالمند 24 میلیون تومان و در اسفند 40 میلیون تومان بوده است این در حالی است که هزینه سالمند در مهر ماه سال 91 به 50 میلیون  تومان افزایش یافته است.

وی اذعان کرد: گرچه دریافت وجوه برای دستگاه‌های دولتی امری اجتناب‌پذیر است اما می‌توان تدابیری اتخاذ کرد که با کمک‌های ادارات مرتبط از جمله بازرگانی، بیمه خدمات درمانی و دیگر ادارات گام‌های مثبتی برداشته شود تا ما را درادامه خدمات‌رسانی مصمم‌تر کند.

بیژنی بیان کرد: این مرکز نمونه کشوری از لحاظ کیفیت خدمات‌دهی بهترین مراکز بهزیستی کشور بوده و این امور مورد تایید کارشناسان کشوری است لذا برای ارائه چنین خدماتی به حمایت بیشتری نیاز است.

وی به کمک 25 میلیون تومانی خیرین به صورت نقدی و غیرنقدی به این مرکز اشاره و بیان کرد: برای ساخت خانه سالمندان که در سه فاز انجام می‌گیرد، موفق شدیم فاز اول آن را با کمک 250 میلیون تومانی خیران اسکلت‌بندی کنیم و برای انجام فاز دوم و سوم آن نیاز به 6 میلیارد تومان هزینه است.

بیژنی تصریح کرد: دو قطعه زمین 5 هزار متری توسط خیران بابل یکی در مرزن‌آباد برای ساخت مرکز شبانه‌روزی سالمند و دیگری در روستای چهره برای تفریحگاه سالمندان در اختیار ما قرار گرفته است.

مدیرعامل موسسه نگهداری سالمندان باب‌الحوائج بابل گفت: هدف از تاسیس چنین مراکزی کمک به اهداف بهزیستی است، تمام سعی ما این است که اشاعه‌دهنده این امر نباشیم که خانواده‌ها، سالمندان خود را به ما بسپارند بلکه اساس شکل‌گیری مرکز، برای سالمندان بی‌سرپرست است.

بیژنی اظهار داشت: تمایل ما حمایت و پذیرش سالمند بیمار است.

انتهای پیام/آ10/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول