اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره کتابخانه‌های شهرستان کاشان خبر داد

اتصال کتابخانه‌های کاشان به سامانه مدیریت کتابخانه‌های کشور

خبرگزاری فارس: رئیس اداره کتابخانه‌های شهرستان کاشان از اتصال کتابخانه‌های عمومی این شهرستان به سامانه مدیریت کتابخانه‌های کشور خبر داد.

اتصال کتابخانه‌های کاشان به سامانه مدیریت کتابخانه‌های کشور

مهدی کریمی‌مشکاتی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کاشان اظهار داشت: در حال حاضر 9 کتابخانه از 21 کتابخانه شهرستان کاشان به سامانه مدیریت کتابخانه‌های کشور متصل شده‌اند.

وی آماده نبودن زیرساخت‌های بقیه کتابخانه‌های شهرستان کاشان از جمله اتصال به اینترنت پرسرعت را یکی از مشکلات موجود در گسترش این امکان دانست و گفت: انتظار می‌رود با همکاری مخابرات شهرستان کاشان مشکلات پیش رو برطرف و بقیه کتابخانه‌های شهرستان کاشان نیز هر چه زودتر به سامانه مدیریت کتابخانه‌های کشور متصل شود.  

این مسئول در ادامه از پیشرفت 40 درصدی کتابخانه‌ عمومی منطقه لتحر کاشان خبر داد و ادامه داد: برای احداث این پروژه تاکنون دو میلیارد و 500 میلیون ریال از محل اعتبارات تملک دارایی هزینه شده و برای ادامه این پروژه در سال‌جاری بالغ بر 7 میلیارد و 500 میلیون ریال اختصاص یافته است.

کریمی‌مشکاتی، با اشاره به اینکه کتابخانه عمومی لتحر با یک‌هزار متر مربع زیربنا و در سه طبقه احداث می‌شود یادآور شد: در صورت اختصاص اعتبار، این پروژه تا سال 93 به بهره‌برداری می‌‌رسد.

رئیس اداره کتابخانه‌های شهرستان کاشان بیان داشت: دو پروژه پیشنهادی احداث کتابخانه در شهرستان کاشان که یکی از این دو پروژه توسط آیت‌الله امامی‌کاشانی کلنگ‌زنی و احداث شد و پروژه دیگر نیز به تصویب رسیده و در حال مراحل طراحی و جانمایی است.

وی خاطرنشان کرد: علاوه بر این در شهرهای مشکات و راوند کاشان زمینی برای احداث کتابخانه واگذار و در مرحله پیش‌ساخت، یک باب کتابخانه نیز در شهر جوشقان و کامو پیش‌بینی شده است.

این مسئول تعداد کتابخانه‌های شهرستان کاشان را 22 کتابخانه با بیش از 200 هزار جلد کتاب اعلام کرد و اذعان داشت: از این تعداد، 14 کتابخانه نهادی و هشت کتابخانه مشارکتی است.

کریمی‌مشکاتی تعداد اعضای کتابخانه‌های شهرستان کاشان را 8 هزار و 567 نفر عضو اعلام کرد و گفت: از این تعداد 4 هزار و 832 نفر خانم و 3 هزار و 735 نفر آقا هستند.

انتهای پیام/ن20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول