اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

همزمان با نخستین کنگره بین‌المللی اضطراب در مشهد صورت می‌گیرد

مشهد اتاق فکر اندیشمندان 5 قاره جهان برای اضطراب

خبرگزاری فارس: همزمان با نخستین کنگره بین‌المللی اضطراب در مشهد، این شهر اتاق فکر اندیشمندان 5 قاره جهان برای درمان بیماری اضطراب شده است تا با بررسی و همفکری اندیشمندان جهان فصل جدیدی در درمان بیماری اضطراب باز شود.

مشهد اتاق فکر اندیشمندان 5 قاره جهان برای اضطراب

علی گرجی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در مشهد، در رابطه با برگزاری این همایش و اهداف آن اظهار کرد: آنچه که در ارتباط با بیماری اضطراب و استرس وجود دارد، این است که این بیماری هنوز درمان قطعی ندارد و در این ارتباط با برگزاری نخستین کنگره بین‌المللی اضطراب سعی داریم با همفکری اندیشمندان 5 قاره جهان راه و فصل جدیدی در درمان بیماری اضطراب پیدا کنیم.

گرجی افزود: اضطراب قابل درمان است اما سبب ایجاد بیماری‎های روحی و جسمی در انسان‎ها می‎شود و باید به آن توجه کرده و برای درمان و مقابله با آن برنامه‌ریزی کرد.

دبیر نخستین کنگره بین‎المللی اضطراب ادامه داد: همه جوامع بشری با پدیده اضطراب روبه‌رو هستند که این امر خود به نوعی در سلامتی انسان‎ها تاثیرگذار است.

دبیر کنگره بین‌المللی اضطراب در رابطه با تفاوت اضطراب و استرس تصریح کرد: استرس و اضطراب با هم متفاوت هستند و نباید آن‌ها را با هم اشتباه گرفت.

وی گفت: بیماری اضطراب با استرس تفاوت دارد، اما هنوز مرز استرس و اضطراب برای مردم نامشخص است.

گرجی در ادامه با بیان مثالی عنوان کرد: برای مثال کسانی که بدون هیچ دلیلی از درست انجام نشدن کار خود می‌ترسند، استرس دارند که این استرس‌ می‌تواند در ایجاد اضطراب نقش داشته باشد اما داشتن استرس به معنی بیماری اضطراب نیست.

وی افزود: علائم گوناگونی برای اختلال اضطراب وجود دارد که همه جوامع را درگیر کرده است اما یکی از مهم‌ترین عوامل ایجاد اضطراب، سبک زندگی انسان‎ها است و در هر فردی نیز میزان و تاثیرگذاری آن متفاوت است.

وی در بیان شرایط و سبک زندگی اظهار کرد: افراد در زندگی باید خود را با شرایط وفق دهند در این صورت است که می توانند از ایجاد اضطراب جلوگیری کنند.

دبیر کنگره بین‌المللی اضطراب با اشاره به تاثیر معنویت در کاهش اضطراب افزود: معنویت و مذهب می‌تواند در کاهش اضطراب موثر باشد و وجود معنویت در زندگی عاملی است که می‌تواند به شما اطمینان مقابله با استرس‌ها را بدهد.

گرجی از عوامل محیطی به عنوان یکی از عوامل اصلی تاثیرگذار بر اضطراب در افراد نام برد و تاکید کرد: عوامل مختلفی بر اضطراب تاثیرگذار است که یکی از مهم‌ترین آنها عوامل محیطی است، به عنوان مثال جنگ و مناقشات بین‌المللی و حتی آب و هوا هم بر اضطراب تاثیرگذار است.

دبیر کنگره بین‌المللی اضطراب در ارتباط با اینکه آیا بیماری اضطراب درمان دارد یا نه، عنوان کرد: البته در هر بیماری درمان نقش به‌سزایی داردکه در این ارتباط درمان به موقع و صحیح اضطراب بسیار اهمیت دارد و همه باید بیاموزند که چطور با شرایطی که برای آنها اضطراب ایجاد می‌کند برخورد کنند.

وی بیماری اضطراب را نوعی بیماری ژنتیکی عنوان کرد و گفت: اضطراب از شخصیت فرد که به ژنتیک باز می‌شود، نشات می‌گیرد و بر این اساس تیپ شخصی خود را بشناسیم و مورد بررسی قرار دهیم تا اگر در معرض بیماری اضطراب هستیم آن را درمان کنیم.

انتهای پیام/ب20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول