اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استادیار دانشگاه شهید بهشتی:

عوارض اضطراب خانواده و جامعه فرد را تحت تاثیر قرار می‌دهد

خبرگزاری فارس: استادیار دانشگاه شهید بهشتی تهران گفت: عوارض اضطراب خانواده و جامعه، فرد را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

عوارض اضطراب خانواده و جامعه فرد را تحت تاثیر قرار می‌دهد

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، جمال شمس در نخستین کنگره بین‌المللی اضطراب که در بیمارستان رضوی برگزار می‌شود اظهار کرد: افرادی که به اضطراب مبتلا هستند از ویژگی‌های خاصی برخوردارند و زمانی متوجه این بیماری می‌شوند که، بیماری درون بدن فرد نفوذ کرده است.

وی ادامه داد: این بیماری تا زمانی که درون فرد در حال گسترش است باعث اختلالات عصبی خاصی در فرد می‌شود و از بقیه اختلالات عصبی متمایز است.

 شمس با اشاره به اینکه ایران دهمین کشور بلاخیز در جهان و نیز پنجمین کشور بلاخیز خاورمیانه است، گفت: یکی از مشکلاتی که در ایران با آن مواجهه هستیم، اضطراب است؛ که با توجه به وجود بلایای طبیعی، افراد بسیاری بر اثر مرگ خانواده خویش دچار مشکل شده‌اند و از بیماری‌های روحی فراوانی رنج می‌برند.

استادیار دانشگاه شهیدبهشتی تهران خاطرنشان کرد: شیوع اضطراب بین افراد درصد بالایی دارد و باید انجمنی در این راستا در ایران احداث شود تا در مشکلات اضطرابی بتواند کمک شایانی به افراد انجام شود.

وی بیان کرد: سوءمصرف دخانیات و افسردگی از رفتارهای بارز اضطراب در اجتماع است که نه تنها خانواده، بلکه گریبانگیر اجتماع نیز است.

شمس عنوان کرد: باید ببینیم در دنیا چه کارها و پژوهش‌هایی برای جلوگیری از اضطراب و خطرات ناشی از آن انجام می‌شود تا بتوانیم از آنها در کنار اقدامات تخصصی خود بهره بگیریم و در راستای کاهش میزان اضطراب در جامعه گام‌های موثری برداریم.

استادیار دانشگاه شهیدبهشتی تهران بیان کرد: پیشگیری‌های غیردارویی بسیاری در حال حاضر وجود دارد و بررسی‌های فراوانی در این راستا انجام و در حال حاضر باید به دنبال راهکارهای دارویی و راه‌های درمانی نوین در این عرصه باشیم.

وی اظهار کرد: برای شناخت اضطراب اقدامات خوبی از سوی پزشکان و محققان صورت گرفته و باید برای مردم عادی و جامعه نیز این عوارض آگاهی‌بخشی شود تا در مقابله با آنها دچار سردرگمی نشوند. ‌شمس گفت: پژوهش گسترده‌ای با حضور اساتید و پژوهشگران کشور انجام شده که تا دو هفته آینده مقاله آن برای ارائه آماده  می‌شود.

انتهای پیام/ش20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول