اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل تربیتی جامعة المصطفی العالمیه:

المپیاد قرآن و حدیث برنامه‌ جامع قرآنی است

خبرگزاری فارس: مدیرکل تربیتی جامعة المصطفی العالمیه گفت: المپیاد قرآن و حدیث برنامه جامعی است که نه تنها حافظان و قاریان در آن شرکت می‌کنند، بلکه پژوهشگران و هنرمندان هم می‌توانند با ارائه آثار قرآنی و حدیثی خود در آن شرکت کنند.

المپیاد قرآن و حدیث برنامه‌ جامع قرآنی است

به گزارش خبرگزاری فارس از قم به نقل از پایگاه المپیاد بین‌المللی قرآن و حدیث حجت‌الاسلام محمدرضا حاتمی با اشاره به آغاز هجدهمین دوره المپیاد قرآن و حدیث گفت: المپیاد بین‌المللی قرآن و حدیث فعالیتی پر خیر و برکت و یک افتخار بزرگ برای جامعة المصطفی است.

وی افزود: باید همت همه ما در جامعة المصطفی توسعه فعالیت‌های قرآنی باشد و المپیاد قرآن و حدیث هم از بزرگترین این اقدامات است که در چند سال اخیر توانسته طلاب را به انس و فراگیری قرآن، ترغیب و تشویق کند.

مدیرکل تربیتی جامعة المصطفی بیان کرد: قرآن کلام خداوند متعال است و اثری بهتر، قدیمی‌تر و الهی‌تر از کتاب قرآن در دنیا وجود ندارد و کسانی که در عرصه ترویج کتاب قرآن مقدس و آموزه‌های حضرات معصومین گام برمی‌دارند، مورد عنایت خداوند هستند.

وی پیرامون شعار این دوره از المپیاد با عنوان «قرآن، کتاب تربیت» بیان کرد: امیرمؤمنان در حدیثی می‌فرمایند «ای مؤمن، این دانش و ادب، قیمت تو است. پس در فراگیری آن بکوش، هر چه بر دانش و ادب تو افزوده شود به قیمت تو افزوده می‌شود». حضرت در بیان ارزش انسان به این نکته توجه می‌دهند که با علم و دانش است که آدمی به سوی پروردگار خویش رهنمون و هدایت می‌شود و شعار این دوره از المپیاد هم با عنوان «قرآن، کتاب تربیت» بر مبنای این روایت انتخاب شده است.

حاتمی گفت: ما اگر بخواهیم در زمینه تربیتی حرفی برای گفتن داشته باشیم باید در بحث تئوری و عمل از یک نظامی پیروی کنیم و این نظام برای تحقق خود، نیازمند فلسفه تربیت است که در آن مسائل نظری قابل طرح است و در گام بعدی، این تئوری باید عملیاتی شود.

وی اضافه کرد: ما در تمام این مراحل باید به قرآن تمسک کنیم، یعنی باید فلسفه تربیت ما از آیات و روایات گرفته شود.

مدیرکل تربیتی جامعة المصطفی در زمینه گستره و دامنه المپیاد قرآن و حدیث در میان مخاطبین بیان داشت: تاثیر المپیاد بین‌المللی قرآن و حدیث در میان مخاطبان مختلف است و این المپیاد برای عده‌ای ثمره ترویجی و برای عده‌ای دیگر ثمره عملیاتی و مفاهیمی به دنبال دارد.

وی گفت: المپیاد بین‌المللی قرآن و حدیث برنامه جامعی است که نه تنها حافظان و قاریان در آن شرکت می‌کنند، بلکه پژوهشگران و هنرمندان هم می‌توانند با ارائه آثار قرآنی و حدیثی خود در این رقابت بزرگ قرآنی و حدیثی شرکت داشته باشند.

حاتمی اضافه کرد: بسیاری از مسابقات قرآنی کشوری و بین‌المللی و مسابقاتی که در سطح جامعة المصطفی برگزار می‌شود از حیث جامعیت و از حیث گستره مخاطبین به اندازه المپیاد قرآن و حدیث نیست.

انتهای پیام/ع30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول