اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری:

روشنگری از برکات معنوی سفر مقام معظم رهبری است

خبرگزاری فارس: نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری گفت: تقویت رابطه‌ها، افزایش روحیه نشاط، بروز عواطف و احساسات، روشنگری‌ها و هدایت‌ از مهم‌ترین برکات و آثار معنوی سفر مقام معظم رهبری است.

روشنگری از برکات معنوی سفر مقام معظم رهبری است

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، حجت‌الاسلام محمدعلی نکونام در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهرکرد که در مصلای بزرگ امام خمینی (ره) این شهر برگزار شد، با سفارش نمازگزاران به تقوای الهی اظهار داشت: تقوا و پرهیزکاری رمز رسیدن به سعادت و قرب الهی است.

وی به آیات سوره مبارکه حجرات اشاره کرد و افزود: خداوند در این آیات این سوره دستورالعمل‌های اجتماعی مهم و متعددی را برای مومنان تبیین کرده است.

نکونام تصریح کرد: سوره مبارکه حجرات دستورالعمل مهم و اساسی برای زندگی اجتماعی مسلمانان است که باید آیات آن را به خوبی درک و در جامعه اجرا کرد.

امام جمعه شهرکرد در ادامه با اشاره به روز 25 ذی‌القعده که با عنوان دحوالارض نامیده شده است، افزود: این روز از آیات و نشانه‌های پروردگار متعالی است به گونه‌ای که با تدبر و تفکر در زمین و آنچه در آن است می‌توان به عظمت و قدرت خدا پی برد.

نکونام با تسلیت فرارسیدن شهادت امام جواد (ع) به روایتی از ایشان اشاره کرد و گفت: امام جواد(ع) در این روایت می‎فرماید که با مردم با انصاف برخورد کنید، در سختی‌ها یکدیگر را یاری داده و با قلب مهربان و رئوف با مردم معاشرت کنید.

وی به سالروز ازدواج آسمانی امام علی (ع) و حضرت فاطمه (س) اشاره کرد و اظهار داشت: اول ذی‌الحجه سالروز این ازدواج است و مسلمانان باید با الگوگیری از این ازدواج، احکام الهی را در جامعه پیاده کنند.

نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری تاکید کرد: بکوشید تا ازدواج‌هایتان آسمانی باشد و با ازدواج به موقع، آسان و بر اساس معیارهای الهی تسهیل‌کننده اجرای دستورات الهی در جامعه باشید.

نکونام تصریح کرد: ازدواج‌های آسمانی عامل رشد جامعه و مانع از ترویج مفاسد و گرفتاری‌هاست.

وی با گرامیداشت هفته کاهش بلایای طبیعی، گفت: انسان‌ها از دو راه می‎توانند بلایای طبیعی را کاهش دهند، به این طریق که هم می‌توانند با احتیاط‌ها و دقت در امر ساخت و ساز و هم از طریق دعا و صدقه این امر را محقق کرد.

وی با تسلیت سالروز شهادت آیت‌الله اشرفی اصفهانی، پنجمین شهید محراب به دست منافقان، افزود: امروز مناقفان مورد مهر و توجه استکبار جهانی قرار گرفته‌اند و ما از این موضوع به خود افتخار می‌کنیم که دشمنان ما سردمداران آمریکا هستند.

امام جمعه شهرکرد همچنین مناسبت‌های پیش رو از جمله روز جهانی استاندارد، روز پیوند اولیا و مربیان، هفته بهداشت روانی، روز جهانی غذا، روز تربیت‌بدنی و سالروز تاسیس دانشگاه جامع علمی کاربردی را گرامی‌ داشت.

نکونام به سفر مقام معظم رهبری به خراسان خراسانی اشاره کرد و اظهار داشت: سفر مقام معظم رهبری سفر پربار، نورانی و ارزشمند است و آثار و برکات بسیاری را برای مردم این منطقه به دنبال دارد.

وی با بیان اینکه برکات معنوی سفر مقام معظم رهبری به مناطق کشور از اهمیت والایی برخوردار است، تصریح کرد: معنویت و آثار دینی، اخلاقی، فرهنگی و اجتماعی سفر ایشان بسیار بالا است به گونه‌ای که آثار مادی و عمرانی را تحت‌الشعاع خود قرار می‎دهد.

نکونام افزود: با وجود انجام اقدامات عمرانی بسیاری به برکت حضور ایشان در مناطق کشور انجام می‎شود اما این اقدامات در سایه آثار معنوی سفر محو می‎شود.

نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: تقویت رابطه‌ها، افزایش روحیه نشاط، بروز عواطف و احساسات، روشنگری‌ها و هدایت‌ها از جمله مهمترین برکات و آثار معنوی سفر مقام معظم رهبری است.

انتهای پیام/آ10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول