اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

همزمان با هفته کتاب

کتابخانه عمومی شهیدان اسلام هفتکل به بهره‌برداری می‌رسد

خبرگزاری فارس: رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی هفتکل از راه‌اندازی مجدد کتابخانه عمومی شهیدان اسلام این شهر در هفته کتاب خبر داد.

کتابخانه عمومی شهیدان اسلام هفتکل به بهره‌برداری می‌رسد

جمال کمایی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در هفتکل اظهار داشت: کار بازسازی کتابخانه عمومی شهیدان اسلام از خرداد ماه سال جاری آغاز شده است.

وی افزود: در ابتدای کار، پیمانکار این پروژه با مشکل مالی مواجه شد و این امر باعث کم کاری و کند شدن روند کار شد و بلافاصله با فسخ قرارداد، پیمانکار دیگری انتخاب شد تا عملیات اجرایی بازسازی کتابخانه عمومی شهیدان اسلام با شتاب بیشتری ادامه یابد.

این مقام مسئول در ادامه به بیان برخی مشکلات این کتابخانه پرداخت و تاکید کرد: نداشتن سالن مجزا برای خانم‌ها و آقایان یکی از مشکلات مهم تنها کتابخانه عمومی شهرستان هفتکل از سال‌های دور بود که کار احداث یک سالن دیگر در کنار این کتابخانه آغاز شده است و هم اکنون مراحل پایانی خود را طی می کند.

کمایی ادامه داد: با راه‌اندازی این سالن همه اعضا می‌توانند در هر دو نوبت از فضای کتابخانه استفاده کنند این در حالی است که قبلاً اعضای کتابخانه فقط در یک نوبت می‌توانستند به کتابخانه بیایند.

رئیس نهاد کتابخانه‌های عمومی شهرستان هفتکل افزود: با راه‌اندازی این سالن حدود 120 نفر به گنجایش کتابخانه عمومی شهیدان اسلام اضافه می‌شود که در این صورت اعضا می‌توانند در هر ساعاتی از روز به کتابخانه مراجعه و از امکانات آنجا برای مطالعه و تحقیق استفاده کنند.

وی تصریح کرد: یکی دیگر از کارهایی که در بازسازی کتابخانه عمومی شهیدان اسلام انجام شده است راه‌اندازی دو کافی‌نت مجزا برای خانم‌ها و آقایان است و در صدد راه‌اندازی بخش کتاب کودک به این مجموعه هستیم.

کمایی اضافه کرد: اعتبار ساخت این سالن حدود 800 میلیون ریال است که پیش بینی می‌شود کار ساخت آن تا آبان ماه سال جاری پایان یابد و در هفته کتاب و کتابخوانی این سالن به بهره‌برداری برسد.

وی در خصوص فعالیت کتابخانه عمومی شهیدان اسلام گفت: تنها کتابخانه عمومی شهرستان هفتکل با بیش 45 سال قدمت و با همه مشکلات، دارای یک ‌هزار و 400 عضو ثابت است که بیشتر اعضای آن دانشجویان، دانش‌آموزان و زنان خانه‌دار هستند.

این مقام مسئول درباره وضعیت درآمدها و هزینه‌های کتابخانه‌ها اظهار داشت: هزینه‌های جاری کتابخانه‌های عمومی با استفاده از نیم درصد درآمدهای شهرداری تامین می‌شود اما در هفتکل شهرداری از پرداخت این مبلغ امتناع می‌کند.

به گفته کمایی، از زمان تصویب این قانون، شهرداری هفتکل فقط 5 میلیون ریال به اداره کتابخانه‌های عمومی پرداخت کرده که آن هم مربوط به حدود پنج سال پیش است و از آن زمان تاکنون یک ریال هم به کتابخانه‌های عمومی کمک نکرده است.

وی با بیان اینکه تا کنون 200 میلیون ریال از شهرداری طلبکاریم، افزود: بر اساس برآوردی که صورت پذیرفته این مبلغ تا پایان سال 1389 است که سال 90 و شش ماهه نخست سال‌جاری نیز باید به آن افزوده شود.

کمایی تاکید کرد: اداره کل کتابخانه‌های خوزستان برای پرداخت هزینه‌های جاری ردیف بودجه‌ای ندارد با این حال هم در سال گذشته، 40 میلیون ریال به ما کمک کرده است که برخی مشکلات ما حل شد.

وی با انتقاد از بد قولی شهرداری خاطرنشان کرد: مسئولان شهرداری قرار بود نیم درصد درآمدهای خود را هر ماه بپردازند که این وعده عملی نشد و سال‌هاست پولی به اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان هفتکل پرداخت نکرده‌اند.

کتابخانه عمومی شهیدان اسلام تنها کتابخانه عمومی شهرستان هفتکل در سال 1345 در خیابان شهید مرتضی مطهری راه‌اندازی شده و در حال حاضر یکی از قدیمی‌ترین کتابخانه‌های کشور محسوب می‌شود.

انتهای پیام/غ10/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول