اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر جامعه نابینایان شهرستان کاشان:

مناسب‌سازی برای نابینایان در کاشان فراموش‌ شده است

خبرگزاری فارس: مدیر جامعه نابینایان شهرستان کاشان، مناسب‌سازی برای نابینایان در این شهرستان را امری فراموش‌ شده قلمداد کرد.

مناسب‌سازی برای نابینایان در کاشان فراموش‌ شده است

عباسعلی نهادی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کاشان اظهار داشت: در شهرستان کاشان 60 درصد مناسب‌سازی برای معلولان جسمی حرکتی انجام شده، اما برای نابینایان این شهرستان تاکنون یک درصد نیز مناسب‌سازی صورت نگرفته و گویا مناسب‌سازی برای نابینایان در کاشان امری فراموش شده است. 

وی همچنین از عدم رعایت اجرای قانون استخدام سه درصد نابینایان در شهرستان کاشان گله کرد و گفت: ادارات شهرستان کاشان در بحث اشتغال تاکنون قانون سه درصد استخدام نابینایان را حتی در بخش اپراتوری رعایت نکرده‌اند.

مدیر جامعه نابینایان شهرستان کاشان تصریح کرد: در شهرستان کاشان تنها دانشگاه علوم پزشکی با جذب 17 نفر و شهرداری کاشان با جذب هفت نفر نیرو از جامعه نابینایان این شهرستان به اشتغال روشندلان اهتمام داشته‌اند.

نهادی یادآور شد: هم‌اکنون 60 نفر از نیروی آموزش‌دیده و توانمند نابینای شهرستان کاشان در انتظار استخدام در نهادهای این شهرستان هستند.

وی با اشاره به مصوبه ریاست جمهوری برای احداث 250 باب واحد مسکونی نابینایان در شهرک خاتم‌الانبیاء(ص) کاشان گفت: جانمایی زمین در شهرک خاتم‌الانبیاء کاشان توسط تعاونی مسکن جامعه نابینایان این شهرستان بر اساس مصوبه رئیس‌جمهوری انجام شده اما پیگیری‌های صورت گرفته تاکنون بی‌نتیجه مانده است.

این مسئول در ادامه از برگزاری کلاس‌های آموزشی، فرهنگی و هنری برای نابینایان شهرستان کاشان خبر داد و افزود: برگزاری کلاس‌های آموزشی قرآنی، سرود، موسیقی، کامپیوتر و... با هدف توانمندسازی نابینایان توسط جامعه نابینایان شهرستان همه ساله برگزار می‌شود.

نهادی، برگزاری اردوهای رفاهی، تفریحی، اردوهای زیارتی و کلاس‌های آموزشی را از دیگر اقدامات جامعه نابینایان این شهرستان برشمرد.

وی توجه به ورزش برای نشاط و سلامت نابینایان شهرستان کاشان را یکی از برنامه‌های جامعه نابینایان شهرستان کاشان اعلام کرد و یادآور شد: علاوه بر حضور تیم گلبال شهرستان کاشان در رقابت‌های لیگ گلبال کشور محمد سرنجی و حسین رجبی عضو تیم ملی گلبال و عناوین جهانی هستند.     

جامعه اسلامی نابینایان کاشان سازمانی مردم‌نهاد و مستقل است که فعالیت خود را از سال 1376 با 87 عضو آغاز کرده و در حال حاضر با 171 عضو مرد و 67 عضو زن اهداف خود را در بخش‌های‌ اجتماعی، ورزشی و فرهنگی دنبال می‌کند. 

انتهای پیام/ن20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول