اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار قیروکارزین:

قیروکارزین با کمبود کتابخانه مواجه است

خبرگزاری فارس: فرماندار قیروکارزین گفت: این شهرستان به تناسب جمعیتی با کمبود کتابخانه، فضای مطالعه و کتاب مواجه است.

قیروکارزین با کمبود کتابخانه مواجه است

عبدالحسن صمدنژاد امروز در حاشیه جلسه کارگروه فرهنگی و اجتماعی شهرستان قیروکارزین که با حضور مدیرکل اداره کتابخانه‌های عمومی استان فارس، هیئت همراه و همچنین بخشداران، شهرداران، روسای دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی، شوراها و مسئولان ادارات و ارگان‌های فرهنگی قیروکارزین همراه بود، در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قیروکارزین اظهار داشت: تمام دستگاه‌های فرهنگی نسبت به ترویج کتابخوانی، افزایش مطالعه و نهادینه کردن فرهنگ مطالعه مسئول هستند.

وی با بیان اینکه در راستای فرمایش مقام معظم رهبری باید با برنامه‌ریزی اصولی و هدفمند گامی در راستای ارتقای جایگاه کتاب و کتابخوانی برداشته شود، افزود: با توجه به تاکید مقام معظم رهبری مبنی بر افزایش مطالعه و کتابخوانی که نشان از اهمیت ارزش‌های فرهنگی جامعه دارد، نهضت مطالعات مفید در سراسر کشور باید اجرایی شود و تمام دستگاه‌ها می‌توانند در این امر نقش‌آفرین باشند.

صمدنژاد اضافه کرد: برای تمام امور پشتوانه مطالعاتی مورد نیاز است و این نیازمند گسترش رجوع به کتاب و کتابخوانی به عنوان یک فرهنگ عمومی در جامعه است.

فرماندار قیروکارزین با اشاره به ایجاد پل ارتباطی میان دانشگاه‌ها و پژوهش‌سرای این شهرستان با کتابخانه عمومی در جلسات انجمن کتابخانه‌ها تصریح کرد: سعی شده از ظرفیت‌های محدود این حوزه در قیروکارزین حداکثر استفاده را ببریم و در مناسبت‌های مختلف سال مسابقات مربوط به کتاب و کتابخانه برای افزایش علاقمندی به کتابخوانی برگزار شود.

وی با بیان این‌که این شهرستان در مجموع از سه کتابخانه بهره می‌برد و به تناسب جمعیتی با کمبود فضای مطالعه و کتاب مواجه است، اظهار داشت: دو شهر مبارک‌آباد و امام‌شهر فاقد کتابخانه عمومی هستند که با تلاش‌های صورت گرفته فضاهایی را برای راه‌اندازی کتابخانه در آنها فراهم کرده‌ایم و برای بهره‌برداری و استفاده نیاز به کمک و مساعدت اداره کل کتابخانه‌های عمومی فارس برای راه‌اندازی است.

این مقام مسئول ادامه داد: مجموعه کتابخانه‌های عمومی باید منطبق با نیاز جامعه باشند و منابع کتابخانه‌های عمومی متناسب با نیاز مراجعان تهیه و در اختیار آنها قرار گیرد.

انتهای پیام/ز20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول