اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست مراکز آموزشی سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قزوین خبر داد

عضویت افتخاری سالمندان در کتابخانه بانو حضرت زهرا (س) قزوین

خبرگزاری فارس: سرپرست مراکز آموزشی سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قزوین گفت: در طرح سالمندان، این عزیزان به طور افتخاری عضو کتابخانه بانو حضرت زهرا (س) قزوین می‌شوند.

عضویت افتخاری سالمندان در کتابخانه بانو حضرت زهرا (س) قزوین

حمید نیرومند در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قزوین ضمن بیان مطلب فوق تصریح کرد: برای نخستین بار در کتابخانه‌های عمومی استان، کتابخانه دیجیتال در فرهنگسرای بانو حضرت زهرا (س) شروع به فعالیت کرده است.

نیرومند افزود: دو بار در سال بر اساس نیاز و خواسته مراجعان و همچنین غنی‌تر کردن سرفصل‌های علمی این مرکز کتاب خریداری می‌شود و همچنین در طرح سالمندان نیز این عزیزان به طور افتخاری عضو کتابخانه می‌شوند.

مدیر فرهنگسرای بانو حضرت زهرا (س) ادامه داد: طرح‌های مختلفی برای استفاده بهتر اعضا از کتابخانه صورت گرفته است از جمله طرح کیف ـ کتاب (طرح عضویت خانواده) به صورتی که یک کیف در نظر گرفته شده است و با اخذ یک قطعه عکس از سرپرست خانواده، اطلاعات خود فرد روی کارت و اطلاعات همسر و فرزندان ایشان در پشت کارت عضویت درج می‌شود.

وی افزود: با توجه به سن، تحصیلات و شغل افراد، کتب مرتبط  و مورد نظر اعضا با درخواست همه اعضای خانواده در کیف قرار داده می‌شود، به صورتی که یک نفر به کتابخانه مراجعه می‌کند ولی همه اعضا کتب مورد نیاز خود را امانت می‌گیرند.

وی به اجرای طرح "نمایشگاه مهر مدام" اشاره کرد و گفت: این طرح در پایان هر فصل و به طور مشترک در همه کتابخانه‌های سازمان برگزار می‌شود و ایجاد کتابخانه‌ها در اصناف و ایجاد کتابخانه‌های آپارتمانی در مجتمع‌های پرجمعیت شهر در دستور کار است.

وی یادآور شد: این مرکز مجهز به اینترنت، برنامه نمایه و سیستم جامع کتابخانه‌ها است.

سرپرست مراکز آموزشی سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قزوین خبر داد: بازدید دوره‌ای مدارس از کتابخانه فرهنگسرای بانو حضرت زهرا (س)، طرح عضویت افتخاری در هفته کتاب و کتابخوانی، همکاری با سایر واحدهای سازمان در برگزاری نشست‌ها، همایش‌ها و جشنواره‌ها نیز به انجام رسیده است و در پیشخوان یا بخش مجزا کتابخانه نیز انجام شده است.

گفتنی است این کتابخانه در بهمن ماه سال گذشته و هم‌زمان با ایام دهه فجر افتتاح شد و همه روزه از ساعت 8 صبح تا 19 عصر آماده ارایه خدمات به شهروندان است، این کتابخانه دارای دو سالن مطالعه با ظرفیت 200 نفر و قفسه نشریات، نورگیری مناسب، واحد مرجع و کتب مرجع مجزا و قسمت کمدهای امانت است که اعضا وسایل شخصی خود را در آن قرار می‌دهند.

انتهای پیام/غ20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول