اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول تیم سلامت معاون بهداشتی دانشگاه گناباد:

آموزش‌های رابطین بهداشت در کاهش بروز بیماری‌های شایع زنان موثر است

خبرگزاری فارس: مسئول تیم سلامت معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گناباد گفت: آموزش‌های رابطین بهداشت نقش موثری در کاهش بروز انواع بیماری‌های شایع بین زنان جامعه دارد.

آموزش‌های رابطین بهداشت در کاهش بروز بیماری‌های شایع زنان موثر است

به گزارش خبرگزاری فارس از گناباد، علی قویدل صبح امروز در مراسم پیاده‌روی که با حضور داوطلبان سلامت و خانواده‌های زیرپوشش آنان در گناباد برگزار شد اظهار داشت: جایگاه زنان به عنوان محور خانواده و جامعه اهمیت زیادی دارد.

وی افزود:  شادابی و سلامت زنان در خانواده سلامت جامعه را به همراه دارد.

قویدل به تغییر وضعیت بیماری‌ها از واگیر به غیر واگیر اشاره کرد و افزود: بسیاری از این بیماری‌ها با رعایت شیوه صحیح زندگی از جمله رژیم غذایی مناسب و فعالیت بدنی کافی قابل پیشگیری هستند.

وی تصریح کرد: سرطان پستان و دهانه رحم به عنوان دو سرطان شایع در بین زنان است که می‌توان با آزمون‌های غربالگری ساده در تشخیص زود هنگام و درمان مناسب اقدام کرد.

قویدل تاکید کرد: آموزش‌های رابطین می‌تواند نقش موثری در کاهش بروز انواع بیماری‌های شایع بین زنان داشته باشد.

وی در پایان از داوطلبان سلامت به عنوان بازوان توانای سیستم بهداشتی یاد کرد و خواستار همکاری هرچه بیشتر آنها در حفظ و ارتقای سلامت خود و جامعه شد.

در ادامه دو تن از کارشناسان معاونت بهداشتی در رابطه با سرطان‌های شایع در زنان و راه‌های پیشگیری از آن به عنوان یکی از اولویت‌های مهم در ارتقای سلامت زنان مطالبی را عنوان کردند.

در این برنامه ورزشی که جمعی از داوطلبان سلامت مراکز بهداشتی درمانی و خانواده‌های زیرپوشش آنها حضور داشتند، شرکت کنندگان مسیر دو کیلومتری مرکز بهداشتی درمانی شماره 2 شهرستان تا میدان ورزش را پیاده پیمودند.

انتهای پیام/ح30/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول