اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون فنی مرکز بهداشت استان کرمانشاه:

امید به زندگی برای زنان 78 سال و مردان 73 است

خبرگزاری فارس: معاون فنی مرکز بهداشت استان کرمانشاه گفت: امید به زندگی در استان کرمانشاه برای زنان 78 سال و مردها 73 است.

امید به زندگی برای زنان 78 سال و مردان 73 است

رامین رضایی در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در کرمانشاه، اظهار کرد: 400 مدرسه مروج سلامت در استان وجود دارد. طرح مدارس مروج سلامت از 5 سال پیش در سطح کشور و  استان کرمانشاه 3 سال پیش به اجرای این طرح پرداخته است.برا‌ساس این طرح سالی 2 بار سلامت دانش‌آموزان در مدارس چک می‌شود.

بهداشت محیط، بهداشت فردی‌، تغذیه کودکان و ... مورد بررسی و براساس آن به مدارس ستاره داده می‌شود.

معاون فنی مرکز بهداشت استان کرمانشاه، با بیان اینکه در طرح مدارس مروج سلامت استان وضعیت مطلوبی داریم، افزود: 40 مدرسه از مدارس مروج سلامت در استان کرمانشاه در حد 5 ستاره هستند.

وی در ادامه با اشاره به شاخص‌های سلامت از بدو تولد، گفت: میزان تولد زنده زیر یک سال در سال 71 در استان 110 در هزار تولد بوده است  که در حال حاضر این تعداد به 18 هزار تولد زنده رسیده است.

رضایی  افزود: در حال حاضر میزان مرگ و میر کودکان زیر 5 سال به 20 در هزار رسیده است که این نوید‌بخش افزایش رشد سلامتی از بدو تولد در کودکان ایرانی است.

معاون فنی مرکز بهداشت استان کرمانشاه امید به زندگی در استان کرمانشاه برای زنان 78 سال و برای مردها 73 عنوان کرد.کشور ایران از لحاظ علمی رشد بسیار زیادی از لحاظ علمی در چند سال اخیر داشته است.

رضایی در ادامه با اشاره به  روز جهانی کودک و اهمیت کودکان در آینده کشور، تصریح کرد: ایران در سال 2050 به عنوان پیرترین کشور جهان خواهد بود لذا باید توجه بیشتری به زاد و ولد در کشور صورت بگیرد.

انتهای پیام/خ۲۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول