اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در همایش وصلت نور

110 زوج مددجوی کمیته امداد خراسان جنوبی به خانه بخت رفتند

خبرگزاری فارس: در همایش وصلت نور خراسان جنوبی 110 زوج مددجوی کمیته امداد امام خمینی استان به خانه بخت رفتند.

110 زوج مددجوی کمیته امداد خراسان جنوبی به خانه بخت رفتند

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، مدیرکل کمیته امداد امام خمینی خراسان جنوبی ظهر امروز در همایش وصلت نور استان ادامه داد: ازدواج ساده و آسان از شعارهای کمیته امداد در تأمین جهیزیه، برگزاری مراسم و تداوم زندگی زوج‌های جوان است چرا که هر گونه تجمل‌گرایی زمینه سختی و دشواری ازدواج را فراهم می‌آورد.

سید جواد رضوی با بیان اینکه زوج‌های جوان زیرپوشش کمیته امداد با علاقه‌مندی از طرح‌های الگویی و ارائه شده در ازدواج آسان استقبال می‌کنند، گفت: کمیته امداد همه ساله بخش عظیمی از توان و همت خود را به کار می‌گیرد تا با کمک بخش خصوصی زمینه ازدواج نوعروسان زیر‌پوشش را فراهم آورد.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی خراسان جنوبی بحث ازدواج را مهم و ضروری دانست و افزود: از تمام خانواده‌ها درخواست می‌شود تا در امر ازدواج سهولت بیشتری به خرج داده و بیش از هر زمان دیگر به تقویت بنیان خانواده کمک کنند.

رضوی با اشاره به اینکه مرد و زن باید با هم در زندگی مشترک مهربان باشند، گفت: تفاهم داشتن در زندگی یکی از اولویت‌های مهم زندگی زناشویی است که باید مدنظر قرار گیرد.

یکی از اساتید برجسته دانشگاه در حوزه آموزش خانواده و مهارت‌های زندگی نیز اظهار کرد: مقام زن مربی بودن است زن پیر نمی‌شود زیرا محبت و مهربانی پیرشدنی نیست و زنی که نامهربانی کند پیر می‌شود.

*امام (ره) عصاره بشریت در تربیت است

ولایت‌الله درویشی، امام خمینی را عصاره بشریت در تربیت دانست و تصریح کرد: وقتی که امام (ره) در مقابل همسر خود قرار می‌گرفت تصدق همسر خود می‌رفت و اگر مردان می‌خواهند که بیمار نشوند و بنیان خانواده محکم‌تر شود باید همیشه ذکر همسر خود را بگویند.

وی شجاعت مردان را بیان کردن ذکر زیبایی همسر خودشان عنوان کرد و افزود: هر مردی که ابراز محبت بیشتری به همسر خود کند حافظه‌اش بیشتر می‌شود.

این استاد دانشگاه افزود: احترام متقابل از طرف مرد و زن در زندگی بسیار مهم است.

درویشی، خانواده را یک موهبت الهی دانست و اظهار کرد: قرآن کریم خانواده را یک موهبت بزرگ ذکر کرده است و غربی‌ها به دنبال تضعیف و بد نشان دادن جلوه و مبنای اصلی خانواده‌ها هستند.

وی، ادبیات بیان زن را خاص و ویژه عنوان کرد و گفت: مردان باید زبان و ادبیات زنان را به خوبی تشخیص داده و درک کنند که این مهم در تقویت بینان خانواده تاثیرگذار است.

*بی توجهی به ادبیات کلام زن یکی از آسیب‌های زناشویی است

درویشی، بی توجهی به ادبیات کلام زن را یکی از آسیب‌های زندگی زناشویی دانست و تصریح کرد: اعتماد به مرد یکی از نیازهای اساسی مردان بوده که باید زنان به آن توجه داشته باشند.

وی ادامه داد: چهره خندان زنان هنگام ورود مردان به خانه سبب اعتماد به نفس مرد می‌شود و باید همه زنان به این نکته توجه ویژه داشته باشند.

این استاد دانشگاه، ازدواج را امری مقدس و مورد تاکید دین اسلام و پیامبر(ص) دانست و افزود: گروهی از افراد زمانی که از ازدواج صحبت به میان می‌آید با اکراه در مورد آن سخن می‌گویند و دیگران را از ازدواج منع می‌کنند در حالی که اشکال از ازدواج نیست اشکال از ناپختگی افراد است.

درویشی با بیان اینکه افراد جامعه به عنوان مسلمان، باید به سنت پسندیده ازدواج احترام بگذارند، یادآور شد: در جامعه‌ای زندگی می‌کنیم که فرهنگ اسلامی بر آن حاکم است و اگر معیارهای فرهنگ اسلامی را در ازدواج رعایت کنیم با چالش‌های کمتری رو‌به‌رو خواهیم شد.

وی، بالا رفتن سن ازدواج را از جمله چالش‌های مهم در جامعه عنوان کرد و گفت: سن ازدواج در جامعه کنونی تا حدودی بالا رفته است و این خود در بعد فرهنگی زمینه نگرانی والدین و افرادی که در معرض ازدواج قرار دارند را فراهم کرده است.

در ادامه این مراسم به تمامی زوج‌های جوان کمک هزینه 10 میلیون ریالی اعطا و از پنج زوج جوان و برتر تقدیر شد.

انتهای پیام/ز10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول