اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون وزارت آموزش و پرورش خبر داد

تحصیل 800 هزار دانش‌آموز در هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای کشور

خبرگزاری فارس: معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش گفت: در حال حاضر 800 هزار دانش‌آموز در هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای کشور مشغول تحصیل هستند.

تحصیل 800 هزار دانش‌آموز در هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای کشور

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، ابراهیم سحرخیز ظهر امروز در جمع خبرنگاران خراسان جنوبی اظهار کرد: هم‌اکنون 800 هزار دانش‌آموز در هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای کشور مشغول تحصیل هستند و 40 درصد بودجه معاونت آموزش متوسطه به بخش فنی و حرفه‌ای اختصاص دارد.

وی از اختصاص اعتباری بالغ بر 31 میلیارد تومان برای تجهیزات هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای کشور خبر داد و افزود: حرکت به سمت توسعه متعادل و متوازن رشته‌ها از اولویت‌های معاونت آموزش متوسطه در آموزش و پرورش است.

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش، اشتغال را از مهم‌ترین دغدغه‌های جوانان در حال حاضر دانست و تصریح کرد: امروز هرم شغلی کشور نیازمند افزایش آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در بین دانش‌آموزان است.

سحرخیز ادامه داد: در این راستا به روز شدن هنرستان‌ها، دانش‌افزایی معلمان و حفظ دبیران فنی و حرفه‌ای از ارکان محقق شدن این مهم است.

وی با بیان اینکه ساماندهی رشته‌های تحصیلی و نوع انتخاب رشته دانش‌آموزان در سند توسعه و نقشه جامع علمی کشور تدوین شده است، گفت: این مهم نیازمند همت ویژه دولت و مجلس است.

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش اظهار کرد: تا‌کنون طی دو دوره قبلی دولت اعتباری بالغ بر 4 هزار میلیارد تومان به تخریب و بازسازی هنرستان‌ها کمک شده است.

سحرخیز اظهار کرد: برای رسیدن به حد استاندارد در هنرستان‌ها به اعتباری بالغ بر 8 میلیارد تومان نیاز است.

وی از نیاز خراسان جنوبی به اختصاص اعتبار ویژه در این راستا خبر داد و افزود: در صورت اختصاص اعتبارات سهم خراسان جنوبی نیز ابلاغ می‌شود.

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش، سند تحول بنیادین را نسخه راه آموزش و پرورش دانست و یادآور شد: نقص‌های این سند باید با همفکری برطرف شود.

انتهای پیام/ز20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول