اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر‌کل آموزش فنی و حرفه‌ای خراسان جنوبی خبر داد

اعزام 26 نفر از خراسان جنوبی به سیزدهمین دوره مسابقات ملی مهارت

خبرگزاری فارس: مدیر‌کل آموزش فنی و حرفه‌ای خراسان جنوبی گفت: تیم استان متشکل از 26 نفر به مرحله کشوری سیزدهمین دوره مسابقات ملی مهارت اعزام می‌شوند.

اعزام 26 نفر از خراسان جنوبی به سیزدهمین دوره مسابقات ملی مهارت

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از روابط‌عمومی اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای خراسان جنوبی، حسین خوشایند اظهار کرد: مرحله کشوری سیزدهمین دوره مسابقات ملی مهارت در 28 حرفه آموزشی در سه حوزه و در استان‌های البرز و تهران برگزار می‌شود.

‌وی در ارتباط با حرفه‌های تیم اعزامی استان به این دوره از مسابقات تصریح کرد: تیم اعزامی خراسان جنوبی در 22 حرفه‌ تأسیسات الکتریکی، فناوری اطلاعات، آجرچینی، کاشی‌کاری دیوار و کف، طراحی گرافیک، الکترونیک، مکاترونیک، تبرید و تهویه، لوله‌کشی و گرمایشی، کابینت‌سازی، طراحی وب، طراحی مهندسی مکانیک، رباتیک، فناوری خودرو، صافکاری خودرو، تراش CNC، فرز CNC، ساخت و تولید، کنترل صنعتی، جوشکاری، قنادی (‌شیرینی‌پزی‌) و فناوری مد (خیاطی) در این دوره از مسابقات شرکت می‌کنند.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای خراسان جنوبی در ارتباط با تعداد کارآموزان اعزامی استان به مسابقات کشوری افزود: تیم اعزامی این استان متشکل از 26 نفر در این دوره از مسابقات با 670 نفر از برگزیدگان سایر استان‌ها به رقابت می‌پردازند و برگزیدگان این دوره از مسابقات ملی مهارت پس از شرکت در اردوی آمادگی به همراه برگزیدگان نهایی دوازدهمین مسابقات ملی مهارت برای شرکت در چهل و دومین مسابقات جهانی مهارت آلمان 2013 انتخاب می‌شوند.

خوشایند اظهار کرد: جوانان ماهر شامل کارآموزان و آموزش‌دیدگان آموزش فنی و حرفه‌ای، هنرجویان آموزش و پرورش در رشته‌های کار و دانش، فنی و حرفه‌ای و نظری، دانشجویان دانشگاه‌ها و همچنین کارگران واحدهای صنعتی و صنفی شرکت‌کنندگان مسابقات ملی مهارت هستند.

وی به اهداف این مسابقات اشاره کرد و گفت: ایجاد بستر مناسب برای رقابت سالم بین مهارت‌آموختگان، اعتلای ارزش کار در جوانان و جامعه، فراهم کردن فرصت و امکان تبادل اطلاعات فنی و حرفه‌ای بین جوانان، ایجاد فرصت مناسب برای شکوفایی و کشف استعدادهای حرفه‌ای جوانان، فراهم کردن شرایط شرکت حرفه‌آموختگان در صحنه رقابت‌های بین‌المللی و آشنایی با تکنولوژی پیشرفته و جدید از جمله اهداف برگزاری مسابقات ملی مهارت از سوی سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور است.

وی ادامه داد: برگزیدگان کشوری مسابقات ملی مهارت علاوه بر دریافت جایزه، مدال و لوح یادبود شرکت در مسابقات جهانی، با عضویت در بنیاد نخبگان کشور از امتیازات خاص نخبگان نیز برخوردار می‌شوند.

سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای به عنوان نماینده ایران در سازمان جهانی مهارت (WSI) به طور سالانه مسابقات ملی مهارت را برگزار می‌کند و برگزیدگان اردوهای آماده‌سازی را برای شرکت در مسابقات جهانی مهارت که هر دو سال یکبار در یکی از کشورهای عضو سازمان جهانی مهارت برگزار می‌شود، اعزام می‌کند.

انتهای پیام/ز30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول