اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو شورای برنامه‌ریزی حوزه‌های علمیه خراسان جنوبی:

مسئولان فرهنگی خراسان جنوبی در برابر خون شهدا جوابگو باشند

خبرگزاری فارس: عضو شورای برنامه‌ریزی حوزه‌های علمیه خراسان جنوبی گفت: مسئولان فرهنگی خراسان جنوبی باید در مقابل مقدسات و خون شهدا پاسخگو باشند.

مسئولان فرهنگی خراسان جنوبی در برابر خون شهدا جوابگو باشند

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، حجت‌الاسلام سید محمد باقر اسدی صبح امروز در تجمع اعتراض‌آمیز طلاب و روحانیون بیرجند در ارتباط با ابتذال فرهنگی اخیر بیرجند، برگزاری جشن‌ به مناسبت‌های مختلف را خوب دانست و اظهار کرد: برگزاری جشن‌ها برای ولادت‌ ائمه (ع) باید در خور و شأن والای اهل بیت(ع) باشد.

وی به برگزاری جشنی در ارتباط با سالروز ازدواج حضرت علی(ع) و حضرت فاطمه(س) در بیرجند اشاره کرد و افزود: برگزاری جشنی که همراه با موسیقی‌های مبتذل و حرام باشد در خور اهل بیت(ع) نیست.

عضو شورای برنامه‌ریزی حوزه‌های علمیه خراسان جنوبی ادامه داد: مسئولان فرهنگی نسبت به تمامی مقدسات و در برابر خون شهدا مسئول هستند و باید نسبت به اجرای احکام اسلامی بیشتر تلاش کنند.

اسدی تصریح کرد: هدف از هشت سال دفاع مقدس و پیروزی انقلاب اسلامی برگزاری اینگونه جشن‌ها نبوده و مسئولان امر باید نسبت به این بی‌حرمتی‌ها جوابگو باشند.

وی به شهادت امام محمد باقر(ع) اشاره کرد و گفت: امام محمد باقر(ع) به نام شکافنده علوم معرفی شده‌اند و مسئولان و مردم باید از سیره این امام بزرگوار بیشتر از گذشته بهره‌برداری کنند.

عضو شورای برنامه‌ریزی حوزه‌های علمیه خراسان جنوبی یادآور شد: کسانی که می‌خواهند سیر الی‌الله داشته باشند باید در مسیر اهل بیت (ع) و آموزه‌های دینی حرکت کنند و در جهاد با نفس که به جهاد اکبر تعبیر شده است، کوشا باشند.

اسدی، جهاد با نفس را مهم و ضروری دانست و اظهار کرد: هر کس در جهاد با نفس پیروز شود می‌تواند در جهاد با ثروت و جان موفق و پیروز باشد.

وی تصریح کرد: جهاد با مال و جان مانند هشت سال دفاع مقدس مقطعی است اما جهاد با نفس بسیار بزرگ و همیشگی است و باید به آن توجه بیشتری داشت.

عضو شورای برنامه‌ریزی حوزه‌های علمیه خراسان جنوبی توطئه‌های دشمن را زیاد دانست و افزود: امروز جنگ دشمن به صورت فرهنگی و جنگ نرم است و مسئولان و مردم باید هوشیار باشند.

در این مراسم شعارهایی توسط مردم و علما مانند «مرگ بر آمریکا، مرگ بر اسرائیل، مسئول بی‌کفایت اخراج باید شود» سر داده شد.

گفتنی است؛ جشن پیوندهای آسمانی که در آن حرکات غیر اسلامی و فرهنگی توأم با ابتذال، رقص و پایکوبی همراه بود در سالن ورزشی شهیدین قاسمی بیرجند برگزار شد.

انتهای پیام/ز20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول