اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به همت بسیج دانشجویی استان قم

نمایشگاه دستاوردهای گروه‌های جهادی برگزار می‌شود

خبرگزاری فارس: نمایشگاه دستاوردهای اردوهای هجرت به همت معاونت سازندگی و کارآمدی بسیج دانشجویی استان قم برپا می‌شود.

نمایشگاه دستاوردهای گروه‌های جهادی برگزار می‌شود

حسن ضیایی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم با اشاره به پایان فعالیت‌های اردوهای تابستان گروه‌های جهادی اظهار کرد: به منظور معرفی دستاوردهای اردوهای جهادی به مردم و مسئولان نمایشگاهی با حضور گروه‌های جهادی در قم برپا می‌شود.

وی ادامه داد: در این نمایشگاه هر گروه جهادی غرفه‌ای در اختیار دارد تا فعالیت‌های خود را برای بازدیدکنندگان شرح داده و دستاوردهای حرکت جهادی خود را برای آنان بازگو کند.

مسئول سازندگی و کارآمدی بسیج دانشجویی استان قم حضور دانشجویان در اردوهای جهادی امسال را پررنگ‌تر از سال‌های گذشته توصیف کرد و افزود: این موضوع نشان‌دهنده رشد مسئولیت‌پذیری اجتماعی در این افراد است.

وی این نمایشگاه را فرصتی برای ارتباط رو در روی دانشجویان فعال در حرکت‌های جهادی با مسئولان دانست و خاطر نشان کرد: این دانشجویان به علت حضور در مناطق محروم و آشنا شدن با مشکلات مردم به افرادی دغدغه‌مند تبدیل شده‌اند که انتقال این دغدغه‌ها به مسئولان می‌تواند یکی از دستاوردهای این حرکت‌ها باشد.

مسئول سازندگی و کارآمدی بسیج دانشجویی استان قم ابراز داشت: مردم نیز در جریان برگزاری این نمایشگاه با فعالیت‌های گروه‌های جهادی آشنا شده و نظرات خود را به این افراد منتقل می‌کنند.

وی با اشاره به همکاری سازمان بسیج سازندگی استان قم با بسیج دانشجویی برای برگزاری این نمایشگاه بیان کرد: بخشی از این نمایشگاه به معرفی گروه‌های جهادی از اقشار و رده‌های بسیج اختصاص یافته است.

ضیایی ادامه داد: در سال‌های گذشته علاوه بر دانشجویان، اقشار و رده‌های مختلف بسیج نیز به صورت گسترده در فعالیت‌های جهادی شرکت کرده و دستاوردهای خوبی داشته‌اند که بخشی از این دستاوردها در این نمایشگاه در معرض دید عموم گذاشته می‌شود.

وی اظهار داشت: نواحی مقاومت امام حسن(ع)، امام حسین(ع) و امام رضا(ع) هر یک در این نمایشگاه در غرفه‌ای فعالیت‌های سازندگی خود را به نمایش می‌گذارند و علاوه بر این اقشاری مانند بسیج جامعه پزشکی، بسیج مهندسین و دیگر اقشاری که فعالیت‌های جهادی داشته‌اند، در این نمایشگاه غرفه دارند.

مسئول سازندگی و کارآمدی بسیج دانشجویی استان قم با اشاره به فعالیت جهادی دانشجویان قمی در تابستان امسال اضافه کرد: تابستان امسال بیش از 600 دانشجوی قمی در اردوهای جهادی بسیج دانشجویی شرکت کردند.

وی گفت: این دانشجویان در قالب 11 گروه جهادی از دانشگاه‌های مختلف قم در طول تعطیلات تابستان به مناطق محروم استان‌های قم، ایلام و کرمان اعزام شده و برنامه‌های خود را اجرا کردند.

ضیایی ابراز داشت: در این اردوها دانشجویان دانشگاه فنی پسران و دانشگاه علوم معارف قرآنی اردوی خود را در بخش سلفچگان برگزار کرده و دانشجویان دانشگاه پیام نور در قالب گروه جهادی تالیان نور در منطقه جنداب قم فعالیت‌های جهادی را پیگیری کردند.

وی ادامه داد: دانشگاه قم نیز دو گروه به اردوهای جهادی اعزام کرد که یک گروه نیمه نخست شهریور به بخش قنوات قم و گروه دوم به مناطق محروم استان کرمان رفت.

مسئول سازندگی و کارآمدی بسیج دانشجویی استان قم اضافه کرد: گروه جهادی دانشگاه آزاد برنامه‌های خود را در نیمه نخست شهریور ماه در بخش ملک‌آباد قم اجرا کرده و دانشجویان دانشگاه شهاب دانش نیز در این راستا به استان مرکزی اعزام شدند.

وی با اشاره به وقوع زلزله ورزقان در تابستان امسال اظهار کرد: بخشی از دانشجویان بسیجی استان قم در قالب گروه جهادی علویون در این مناطق به خدمت‌رسانی به مردم پرداختند که این گروه نیز در این نمایشگاه در قالب غرفه‌ای دستاوردهای خود را ارائه خواهد داد.

ضیایی با اشاره به حضور 18 غرفه از گروه‌های جهادی نمایشگاه دستاوردهای اردوهای جهادی عنوان کرد: این نمایشگاه 21 و 22 آبان ‌ماه در مرکز همایش‌های دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم از ساعت 9 صبح تا 20 دایر خواهد بود.

انتهای پیام/ح10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول