اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دی‌ماه سال جاری انجام می‌شود

برگزاری دومین «یادواره هنری تجلی بصیرت» در خراسان جنوبی

خبرگزاری فارس: سرپرست معاونت هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی گفت: معاونت امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دومین یادواره هنری تجلی بصیرت را همزمان با سومین سالروز حماسه 9 دی برگزار می‌کند.

برگزاری دومین «یادواره هنری تجلی بصیرت» در خراسان جنوبی

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند به نقل از روابط‌عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی، سید علی زمزم اظهار کرد: این یادواره در شاخه‌های هنرهای نمایشی، هنرهای تجسمی، موسیقی، آموزشی و پژوهشی برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: در شاخه هنرهای نمایشی بخش صحنه‌ای در آذربایجان شرقی به صورت ملی برگزار می‌شود، بخش تئاتر خیابانی در تهران و البرز برگزار می‌شود و بخش نمایشنامه‌نویسی با محوریت یزد به شکل ملی برگزار می‌شود.

سرپرست معاونت هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی تصریح کرد: بصیرت و هدف، بصیرت و وسیله، بصیرت و شناخت، بصیرت و پایداری، بصیرت و انسان فرهنگی، بصیرت و انسان هنری، بصیرت و تدبر و بصیرت و فتنه‌های آشکار و پنهان با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری اعلام کرده از موضوعات مهم این یادواره است.

زمزم اضافه کرد: رشته موسیقی یادواره بصیرت در دو بخش آثار تولیدی و گروه‌نوازی برگزار می‌شود و گروه‌ها می‌توانند در گونه‌های موسیقی ایرانی(کلاسیک ایرانی و ارکسترال) با محوریت موضوع یادواره شرکت کنند.

وی افزود: بخش تجسمی دومین یادواره هنری بصیرت نیز در رشته‌های نقاشی، پوستر، تصویرسازی، خوشنویسی و کاریکاتور و در رشته نمایش هم بخش‌های صحنه‌ای، میدانی و خیابانی، نمایشنامه‌نویسی و نمایشنامه‌خوانی برگزار می‌شود.

سرپرست معاونت هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی یادآور شد: دبیرخانه‌های این جشنواره در حال حاضر در تهران متمرکز است و تنها دبیرخانه دو استان مرکزی یزد و آذربایجان شرقی دبیرخانه ویژه خود را دارند که دبیرخانه نمایشنامه‌نویسی و نمایشنامه‌خوانی در یزد و دبیرخانه ویژه اجرای صحنه‌ای در آذربایجان شرقی فعال می‌شود.

زمزم اظهار کرد: هنرمندان برای شرکت در نمایشگاه تجسمی یادواره بصیرت می‌توانند آثار خود را در رشته‌های نقاشی، پوستر، تصویرسازی و کاریکاتور با موضوع بصیرت تا 25 آبان‌ماه جاری از طریق سایت www.civa.ir به دبیرخانه نمایشگاه ارسال نمایند.

وی گفت: فراخوان دومین یادواره هنری تجلی بصیرت در سایت معاونت امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی قابل دسترس است.

گفتنی است دومین یادواره تجلی بصیرت دی‌ماه سال جاری در تهران، آذربایجان شرقی و یزد برگزار می‌شود.

انتهای پیام/ح30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول