اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست معاونت هنری اداره کل ارشاد خراسان جنوبی خبر داد

اجرای طرح حکمت ویژه هنرمندان کشور

خبرگزاری فارس: سرپرست معاونت هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی گفت: اردوی آموزشی آشنایی با زندگانی و معارف امام رضا (ع) ویژه هنرمندان سراسر کشور با عنوان طرح «حکمت رضوی» بهمن‌ و اسفند‌ماه امسال برگزار می‌شود.

اجرای طرح حکمت ویژه هنرمندان کشور

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند به نقل از روابط‌عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی، سید علی زمزم اظهار کرد: معاونت امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از تمام هنرمندان کشور برای شرکت در طرح حکمت رضوی دعوت به عمل ‌آورده است تا در اردوی آموزشی آشنایی با زندگانی و معارف امام رضا(ع) شرکت کنند.

وی ادامه داد: مرحله نخست این طرح به مدت دو ماه در دو بخش زندگانی و معارف رضوی و مباحثی در ارتباط با امام رضا(ع) در تهران یا مشهد برگزار می‌شود.

سرپرست معاونت هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی تصریح کرد: اهداف این طرح شامل آشنایی آکادمیک با ابعاد گوناگون زندگانی و زوایای مختلف شخصیتی تنها معصوم مدفون در ایران، آشنایی با ناگفته‌ها و ناشنیده‌های رضوی با هدف کمک به خلق ایده‌های فرهنگی هنری نوین در این عرصه، ترویج معارف رضوی(ع) و بازخوانی وصایا و رهنمودهای روشنگر امام رضا(ع) است.

زمزم اضافه کرد: ترغیب هنرمندان و فعالان فرهنگی کشور در راستای ارائه و اجرای طرح‌های مرتبط با امام رضا (ع) و آموزش تخصصی هدفمند به هنرمندان و فعالان فرهنگی کشور با رویکرد جلوگیری از خطاها و اشتباهات معمول در حوزه‌های فرهنگی با هدف پاسخ به پرسش‌های احتمالی فراروی آنها از دیگر اهداف طرح حکمت رضوی محسوب می‌شود.

وی افزود: از مباحث ارائه شده در این طرح می‌توان به حدیث‌شناسی رضوی، سیاست خارجی رضوی، خلوت ابعاد زندگانی امام رضا (ع)، سفرنامه رضوی از مدینه تا مرو، مناظرات رضوی این بزرگوار از نگاه دیگران، چهره‌ها در مواجهه با امام رضا(ع)، امام رضا(ع) از نگاه دیگران، نقد فیلم و مباحث امامت اشاره کرد.

سرپرست معاونت هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی گفت: این طرح با جان مایه‌ای آموزشی در قالب 25 جلسه‌‌ آموزش زندگانی و معارف رضوی در هشت موضوع و یک عنوان فرعی در قالب یک دوره فشرده یک هفته‌ای ساماندهی شده است.

زمزم ادامه داد: محتوای آموزشی این طرح مشتمل بر 25 عنوان درسی است که از این میان پنج عنوان درسی به طور خود‌خوان و سایر عناوین به طور حضوری ارائه می‌شود و شرکت در جلسات آموزشی 19 عنوان از 20 عنوان حضوری این طرح اجباری بوده و از این میان جزوات 12 عنوان درسی منبع آزمون پایانی طرح خواهد بود.

وی اظهار کرد: جزوات آموزشی 24 عنوان درسی این طرح که به طور حضوری و خود‌خوان ارائه می شود تدوین و نهایی‌سازی شده و در اختیار دانشجویان قرار می‌گیرد.

سرپرست معاونت هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی تصریح کرد: علاوه بر جزوات آموزشی مدون تمامی کلاس‌های آموزشی توسط استادان مؤلف تدریس شده و با کیفیت مطلوبی ضبط می‌شود، همچنین بسته آموزش تصویری این طرح به صورت لوح‌های فشرده در اختیار دانشجویان قرار می‌گیرد.

زمزم یادآور شد: ثبت‌‌نام در طرح جامع حکمت رضوی برای تمام هنرمندان ممکن است و از این میان به ترتیب برگزیدگان جشنواره بین‌المللی امام رضا(ع) در اولویت نخست و شرکت‌کنندگان این جشنواره اولویت دوم و سایر هنرمندان از اولویت بعدی برخوردار هستند.

وی افزود: داوطلبان به هنگام ثبت‌نام باید شاخه رشته و گرایش هنری خود را مشخص کرده و حداقل دو گروه آموزشی را به ترتیب اولویت و با توجه به زمان‌بندی و تقویم اجرایی طرح انتخاب کنند.

سرپرست معاونت هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی اظهار کرد: هنرمندان علاقه‌مند به شرکت در این طرح می‌توانند تا 25 مهر‌ماه سال جاری در سایت این طرح به نشانی www.hekmaterazavi.ir اقدام به ثبت‌نام کنند.

انتهای پیام/ز30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول