اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل بنیاد تعاون زندان‌ها خبر داد

صدور گواهینامه آموزش فنی و حرفه‌ای برای 70 هزار زندانی

خبرگزاری فارس: مدیرعامل بنیاد تعاون، حرفه‌آموزی و صنایع زندانیان کشور گفت: در سال گذشته 70 هزار مددجو موفق به اخذ گواهینامه مهارت‌های فنی و حرفه‌ای شدند.

صدور گواهینامه آموزش فنی و حرفه‌ای برای 70 هزار زندانی

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، رحیم مطهرنژاد عصر امروز در جمع مسئولان زندان‌های خراسان جنوبی اظهار کرد: این تعداد مددجو در سال گذشته توانستند آموزش‌های فنی و حرفه‌ای را فرا گرفته و برای آنان گواهی‌نامه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای صادر شده است.

وی به میزان اشتغال مددجویان در سطح زندان‌های کشور اشاره کرد و افزود: در حال حاضر برای 41 هزار مددجو در داخل، پیرامون و بیرون از زندان‌های کشور فرصت شغلی ایجاد شده است.

* ایجاد 4 هزار فرصت شغلی دیگر تا پایان امسال

مدیرعامل بنیاد تعاون، حرفه‌آموزی و صنایع زندانیان کشور تصریح کرد: تمام سعی ما بر این است تا با استفاده از کمک‌های مردمی و منابع داخلی تا پایان سال 4 هزار فرصت شغلی دیگر در کشور ایجاد کنیم.

مطهرنژاد ادامه داد: در حال حاضر معضل بیکاری مهمترین معضل در سطح کشور است که در این راستا باید فرصت‌های شغلی از سوی صنایع و صاحبان صنایع برای مددجویان ایجاد شود.

وی با بیان اینکه بسیاری از زندانیان به دلیل مسائل مهریه، دیه و یا اختلافات مالی در زندان هستند، بیان کرد: اگر فرصت شغلی برای مددجویان فراهم شود آسیب‌های اجتماعی نیز کمتر می‌شود.

مدیرعامل بنیاد تعاون، حرفه‌آموزی و صنایع زندانیان کشور گفت: قرار بود امسال یک‌هزار و 440 میلیارد تومان اعتبار به بنیاد تعاون و حرفه‌آموزی زندانیان اختصاص پیدا کند اما تاکنون این اعتبار جذب نشده است.

*اشتغال 550 مددجو در زندان مرکزی بیرجند

مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تامینی خراسان جنوبی نیز از اشتغال و حرفه‌آموزی 550 نفر مددجو در زندان مرکزی بیرجند خبر داد.

محمدعلی اربابی افزود: این افراد در 10 کارگاه حرفه‌آموزی شامل قالیبافی، تعمیر خودرو، جوشکاری، خیاطی و نجاری مشغول به فعالیت هستند.

وی با بیان اینکه تمام حقوق مادی و معنوی زندانیان رعایت می‌شود، یادآور شد: از جمله این حقوق می‌توان به حق زندگی، احترام اجتماعی، حقوق معنوی و مادی و آزادی مذهب و از جمله حقوق مادی می‌توان به بهداشت فردی اشاره کرد.

انتهای پیام/آ20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول