اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به مناسبت هفته کتاب صورت گرفت

اهدای کتاب به کودکان کانون پرورش فکری گچساران

خبرگزاری فارس: به مناسبت هفته کتاب و توسط امور بانوان فرمانداری گچساران، به کودکان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گچساران کتاب‌ اهدا شد.

اهدای کتاب به کودکان کانون پرورش فکری گچساران

به گزارش خبرگزاری فارس از گچساران، مسئول امور بانوان و خانواده فرمانداری گچساران ظهر امروز به همراه تنی چند از رابطان امور بانوان از کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مرکز شماره (2) گچساران بازدید کردند.

* عادت به مطالعه در خانواده باید از پدر و مادر آغاز شود

مسئول امور بانوان و خانواده فرمانداری گچساران در این بازدید اظهار کرد: خانواده کوچک‌ترین واحد اجتماعی بوده که در شکل‌گیری شخصیت فردی و اجتماعی کودکان نقش اساسی و بنیادی دارد.

عذرا آذریان ابراز داشت: همه فعالیت‌های تربیتی از خانواده آغاز می‌شود و خانواده در کنترل این فعالیت‌ها نقش مهم و تأثیرگذاری دارد.

وی با اشاره به لزوم نهادینه کردن فرهنگ مطالعه در دوران کودکی فرزندان و با بیان اینکه روش تربیتی و آموزش والدین نقش بسزایی در انس کودک با کتاب دارد، خواستار توجه هر چه بیشتر خانواده‌ها به این امر شد.

آذریان تصریح کرد: انس با کتاب در کودکی پیوندی عمیق را سبب می‌شود و کودکان با مطالعه کتاب‌های مفید روح و روان خود را با آن پیوند می‌زنند.

آذریان تغذیه فکری کودکان با کتاب را یکی از روش‌های مهم تربیتی خانواده‌ها عنوان کرد و ابراز داشت: عادت به انجام فعالیت‌ها یک امر اکتسابی بوده و عادت کردن به مطالعه کتاب در خانواده‌ها باید از پدر و مادر خانواده آغاز شود.

* عضوگیری رایگان کانون پرورش فکری گچساران به مناسبت هفته کتاب

مسئول کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شماره (2) گچساران نیز در این دیدار اظهار کرد: خواندن امری اکتسابی بوده و مثل هر امر اکتسابی دیگر اگر پایه‌های آن در کودکی استوار شود، در تمام طول حیات با انسان می‌ماند.

خدیجه عباسی یادآور شد: راه ایجاد عادت به مطالعه در کودکان استفاده از علائق گوناگون آنها بوده و بتدریج باید علاقه به عادت و عادت به نیاز مبدل شود.

وی استفاده بی‌رویه کودکان از تلویزیون را امری غلط دانست و تأکید کرد: استفاده و تماشای مستمر تلویزیون علاوه بر انفعالی بار آوردن کودکان، مانع از فعالیت‌های جسمی سازنده آنها شده و زمانی که کودک می‌تواند به مطالعه بپردازد را محدود می‌کند.

عباسی ابراز داشت: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برنامه‌های متنوعی را در راستای ترغیب کودکان به مطالعه برنامه‌ریزی و اجرایی می‌کند.

وی با تشریح و معرفی فعالیت‌های کانون عنوان داشت: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مرکز شماره (2) گچساران به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی به صورت رایگان عضو می‌پذیرد.

عباسی افزود: در این هفته دانش‌آموزان مدارس از کانون بازدید کردند که در این بازدیدها اجرای نمایش برای معرفی کتاب، در نظر گرفتن زمانی برای مطالعه نیمه تمام کتاب و ادامه این مطالعه بعد از ثبت‌نام در کانون، اجرای برنامه یک داستان برای یک تصویر، و نمایش فیلم‌های مستند و اهدای کتاب به همه بازدیدکنندگان از جمله برنامه‌های اجرا شده است.

به گزارش فارس، در این بازدید که به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی صورت گرفت، مسئول امور بانوان و خانواده فرمانداری گچساران کتاب‌هایی را به رسم یادبود به کودکان عضو این کانون اهدا کرد.

از 20 تا 27 آبان ماه هر سال به عنوان هفته کتاب بوده و امسال بیستمین دوره هفته کتاب و کتابخوانی با شعار «یادگار ماندگار» نامگذاری شده است.

انتهای پیام/خ/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول