اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل نهاد کتابخانه‎های عمومی گلستان:

70 کتابخانه در گلستان وجود دارد/ گلستان رتبه 25 را در سرانه مطالعه دارد

خبرگزاری فارس: مدیرکل نهاد کتابخانه‎های عمومی استان گلستان از وجود 70 کتابخانه در استان خبر داد.

70 کتابخانه در گلستان وجود دارد/ گلستان رتبه 25 را در سرانه مطالعه دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان سیدحسین علوی بعد از ظهر امروز در جمع مدیران دستگاه‎های اجرایی استان ضمن تسلیت ایام محرم اظهار داشت: در استان 62 کتابخانه دارای درجه رسمی از نهاد کتابخانه عمومی است و تعداد هفت کتابخانه نیز آماده افتتاح است که خوشبختانه رشد خوبی در تعداد کتابخانه‎های گلستان حاصل شده است.

وی با بیان اینکه سهم شهرستان گرگان از 70 کتابخانه موجود در گلستان 20 کتابخانه است تصریح کرد: کتابخانه‎های نهادی در گلستان شامل میرفندرسکی، بشارت، حافظ و در روستاهای آهنگرمحله، نوده‎ملک و شهر سرخنکلاته نیز مستقر هستند.

مدیرکل نهاد کتابخانه‎های عمومی گلستان خاطر نشان کرد: کتابخانه مستقل عمومی به کتابخانه مستقل مشارکتی عمومی تبدیل شده است که می‎توان به کتابخانه میرداماد اشاره کرد و مابقی کتابخانه‎های مشارکتی با دستگاه‎های اجرایی است.

علوی یادآور شد: خدمات کتابخانه‎ای مجازی در استان نداریم به دلیل اینکه باید حق مؤلف پرداخته شود.

وی جایگاه سرانه مطالعه استان گلستان را در کشور رتبه 25 عنوان کرد و افزود: اصلا در این راستا وضعیت خوبی نداریم و نیازمند تلاش بیشتری هستیم هر چند که نسبت به گذشته در افزایش سرانه مطالعه رشد هم داشته‎ایم و مورد تقدیر نیز قرار گرفتیم اما نیاز است تا در این حوزه همه توانمندی‎ها درگیر شوند.

مدیرکل نهاد کتابخانه‎های عمومی گلستان مهمترین ظرفیت را عزم مردمی عنوان کرد و ابراز داشت: متاسفانه هنوز خطر خلأ کتاب در خانواده‎ها احساس نمی‎شود لذا برنامه‎ریزی در راستای کتاب می‎تواند وضعیت کنونی را بهبود بخشد.

علوی گفت: سال گذشته از دو الی سه استان ضعیف کشور بودیم اما در فعالیت‎های فرهنگی رتبه هفت کشوری را به دست آوردیم در حوزه فناوری نیز دارای رتبه هستیم و سه الی چهار پله رشد کرده‎ایم.

وی در خصوص کتابخانه‎های سیار اظهار داشت: در این راستا فقط کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان قدم‎هایی برداشته البته کتابخانه‎های عمومی نیز در این حوزه ورود پیدا کرده ولی موفق نبوده است.

مدیرکل نهاد کتابخانه‎های عمومی گلستان خاطر نشان کرد: در حال حاضر با کمک شهرداری گرگان برای روستاهایی که امکان ساخت کتابخانه وجود ندارد کتابخانه سیار را تدارک دیده‎ایم و برای بزرگسالان کتابخانه سیار وجود ندارد لذا اگر دستگاهی خودرو داشته باشد و در این زمینه اعلام آمادگی کند حاضریم تجهیز کتاب را داشته باشیم.

انتهای پیام/2307/ی/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول