اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با هدف ارائه راهکارهای ارتقای سلامت اجتماعی کودکان

همایش کشوری سلامتی اجتماعی کودکان در قزوین برگزار شد

خبرگزاری فارس: همایش کشوری راهکارهای ارتقای سلامت اجتماعی کودکان با هدف تبیین راهکارهای مناسب در زمینه رشد و بالندگی هرچه بیشتر سلامت کودکان در قزوین برگزار شد.

همایش کشوری سلامتی اجتماعی کودکان در قزوین برگزار شد

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، در این همایش که در سالن تبلیغات اسلامی قزوین برگزار شد، حسین افشار‌ مقدم مدیرکل بهزیستی استان قزوین، ابوالفضل طاهرخانی معاون سیاسی امنیتی استاندار قزوین، جمال انصاری رئیس دادگستری استان قزوین و علیرضا مرادی دبیر علمی این همایش نیز حضور داشتند.

علیرضا مرادی دبیر علمی این همایش برگزاری اینگونه مراسم‌ را گام مثبت برای تبیین راهکارهای مناسب در زمینه رشد و بالندگی کودکان برشمرد و اظهار کرد: اگر بخواهیم جامعه‌ای سالم داشته باشیم باید به کودکان و نوجوانان توجه کنیم.

وی هدف این نشست را شناسایی وضع موجود و بیان وظایف ارگان‌ها و سازمان‌های مرتبط با سلامت اجتماعی کودکان و ارائه‌ راهکارهای عملی راهگشا برای رفع موانع مشکلات موجود در ارتباط با سلامت اجتماعی کودکان عنوان کرد.

مرادی از کودکان به عنوان پژواک جامعه یاد کرد و گفت: افرادی که با کودکان در ارتباط هستند وظیفه دارند، صدای این کودکان را به گوش مسئولان رسانده تا در آینده با نسلی خلاق، پویا و کارآمد مواجه باشیم که در انجام رسالت خود به خوبی عمل می‌کنند.

مرادی برگزاری کارگاه‌هایی به منظور آشنایی با دیدگاه‌های مختلف و از زوایای علمی متفاوت را در این همایش برای کودکان مطرح کرد و گفت: قطعا این همایش‌ها تأثیر مثبت و بالایی در راستا شکوفایی استعدادهای کودکان خواهد داشت.

ابوالفضل طاهرخانی معاون سیاسی و امنیتی استاندار نیز از کودکان به عنوان سرمایه‌های کشور یاد کرد و گفت: باید از ابزارهای مختلفی برای تربیت کودکان استفاده کنیم.

به گفته وی خانواده و مدرسه مهم‌ترین تقش را در زمینه‌ی تربیت کودکان دارند و اگر غفلت شود، خسارات جبران‌ناپذیری به سلامت اجتماعی کودک وارد خواهد شد.

طاهرخانی با بیان اینکه اهمیتی که اسلام به مسائل کودکان داده است، گفت: روانشناسان و افرادی که دست‌اندرکار تعلیم و تربیت هستند و دانشی در مورد کودکان دارند از مباحث دینی بی‌بهره نباشند.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار قزوین نیز از خانواده به عنوان محوری‌ترین نقش در زندگی کودکان یاد کرد و گفت: خانواده و افرادی که با کودکان در ارتباط هستند باید مجهز به اطلاعات به روز در زمینه‌ منابع دینی باشند.

این همایش با محوریت کودک‌آزاری برای حل مشکلات پیش روی کودکان به صورت پنل در دو روز با حضور کارشناسان و روانشناسان متخصص برگزار شد.

انتهای پیام/77004/غ/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول