اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون کانون پرورش فکری خبر داد

حمایت کانون پرورشی از تولید آثار هنری / شناسایی نخبگان حوزه کودک

خبرگزاری فارس: معاون تولید کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گفت: این مجموعه از تولید آثار نویسندگان و هنرمندان حوزه کودک و نوجوان در ایران حمایت می‌کند.

حمایت کانون پرورشی از تولید آثار هنری / شناسایی نخبگان حوزه کودک

علی گنج‌کریمی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در کرمان اظهار داشت: استان کرمان با ساخت فیلم مرادو در بخش سینمای کودک و نوجوان کشور ورود خوبی پیدا کرد و ساخت این فیلم نتایج مطلوبی را از جمله حضور در جشنواره بین‌المللی رشد و اصفهان را به دنبال داشت.

وی بیان کرد: استاندار کرمان در سخنانی فیلم مرادو را اثری در حوزه فیلم‌های ژانر مقاومت برشمرد و بازیگر آماتور و ناشناخته این فیلم نیز در جشنواره بین‌المللی فیلم کودک و نوجوان اصفهان مورد تقدیر قرار گرفت.

گنج‌کریمی افزود: ساخت فیلم مرادو موجب افزایش انگیزه و خودباوری بیشتر فیلمسازان کرمانی و توجه بهتر مسولان به این هنر مؤثر و جذاب شد و چهره‌های جدیدی را از استان کرمان در حوزه فیلم به جامعه سینمایی معرفی کرد.

وی تصریح کرد: فیلم حمید عسکری یکی از فیلمسازان کرمانی در مورد کوچک‌ترین کتابخانه ایران هم برای اکران در مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان سراسر ایران توسط کانون خریداری شد.

وی با بیان اینکه نویسندگان و شاعران توانمند و مطرحی در استان کرمان حضور دارند، بیان داشت: این افراد می‌توانند به دو روش آثار خود را برای انتشار در اختیار کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان قرار دهند.

این مسئول بیان کرد: تولیدکنندگان آثار حوزه کودک می‌توانند آثار خود را به کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمان تحویل دهند تا این مجموعه آثار مذکور را به معاونت تولید کانون ارسال کند.

گنج‌کریمی گفت: نویسندگان و هنرمندان همچنین می‌توانند به صورت مستقیم آثار خود را به ستاد مرکزی کانون و حوزه معاونت تولید ارسال کنند.

وی با اشاره به وجود مشکلات برای تولید آثار فرهنگی و هنری در استان کرمان تصریح کرد: هنرمندان و نویسندگان با توجه به این مشکلات اگر توجه خود را معطوف حوزه تخصصی کودک و نوجوان کنند کانون به عنوان یکی از متولیان و حامی این حوزه با رعایت صیانت از اعتبار و سابقه خوش کانون در ارائه آثار فاخر سعی در حل دغدغه چاپ و تولید اثر می‌کند.

گنج‌کریمی با بیان اینکه در تهران فضاهای بیشتری برای حمایت از تولید آثار فراهم است، اذعان کرد: حوزه هنری در استان کرمان در زمینه حمایت از تولیدات گام‌های مطلوبی را برداشته است، اما نیاز به مراجع مشخص در این حوزه‌ها و گروه‌های مختلف وجود دارد.

معاون تولید کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان افزود: درب‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به روی هنرمندان باز است و این مجموعه نخبگان حوزه کودک را شناسایی و حمایت می‌کند.

گنج‌کریمی با اشاره به اینکه تولید اثر در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان یک فرآیند مقطعی در بازه زمانی مشخصی نیست و امری مداوم است، بیان داشت: در سال جاری 32 کتاب از مجموعه کتاب‌های خودمان رونمایی شد که تهیه این مجموعه از دو سال قبل در کانون آغاز شده بود و مربوط به همکاران شاغل در کانون است.

وی تصریح کرد: سایر حرکت‌های حوزه نشر مثل رمان نوجوان امروز، نمایشنامه نوجوان امروز و شعر نوجوان امروز به تمام علاقمندان مشتاق در این حوزه تعلق دارد.

گنج‌کریمی افزود: از بین حدود 250 عروسک بومی و محلی استان‌ها در سال جاری دو عروسک «بز نر» با عنوان «تَکَم یک» و «تَکَم دو» که خاستگاه آن آذربایجان است در روز جهانی کودک به صورت ملی تولید و در تهران رونمایی شد.

انتهای پیام/80019/آ/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول