اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس میراث فرهنگی همدان:

1478 هنرمند صنایع‌ دستی در همدان بیمه شدند

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان همدان گفت: یک‌هزار و 478 نفر از هنرمندان صنایع‌ دستی استان همدان بیمه تأمین اجتماعی شدند.

1478 هنرمند صنایع‌ دستی در همدان بیمه شدند

علیرضا ایزدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان اظهار کرد: از ابتدای سال تاکنون 3 هزار و 181 هنرمند به ادارات فنی و حرفه‌ای برای بررسی مهارت معرفی شده‌اند.

وی ادامه داد: در استان همدان یک‌‌هزار و 829 هنرمند کارت مهارت دریافت کرده‌اند و یک‌‌هزار و 478 نفر از هنرمندان بیمه شده‌اند.

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان همدان با اشاره به اینکه در حال حاضر یک‌هزار و 829 هنرمند در استان همدان دارای کارت مهارت فنی هستند، ادامه داد: 620 هنرمند در شهرستان همدان از مزایای بیمه تأمین اجتماعی بهره‌مند شده‌اند که 60 نفر بیمه روستایی و 500 نفر بیمه زنان هستند.

وی تعداد بیمه‌شدگان شهرستان ملایر را 270 صنعتگر اعلام کرد و گفت: در این مدت 415 هنرمند تویسرکانی، 123 هنرمند نهاوندی، 13 هنرمند اسدآبادی و 37 هنرمند از شهرستان رزن بیمه تأمین اجتماعی شدند.

عباسی اظهار داشت: در حال حاضر 360 صنعتگر در سطح استان همدان از مزایای بیمه روستایی استفاده کرده‌اند که 60 نفر از شهرستان همدان، 110 نفر از ملایر، 140 هنرمند از تویسرکان، 40 نفر از نهاوند و 10 هنرمند از رزن را شامل می‌شود.

وی با بیان اینکه 500 هنرمند از بانوان بیمه شده‌اند، افزود: هنرمندان بیمه‌ شده در رشته‌های سراجی، نقاشی روی سفال، سفال نقش‌ برجسته، سرمه‌دوزی، قلاب‌‌بافی، کنده‌‌کاری روی سفال، منبت چوب، گلیم‌بافی، ساخت سازهای سنتی، خراطی و گیوه‌بافی فعالیت می‌کنند.

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان همدان در پایان سخنانش اضافه کرد: در شهرستان همدان یک‌‌هزار و 800 هنرمند برای دریافت کارت مهارت به ادارات فنی و حرفه‌ای معرفی شده‌اند که یک‌هزار نفر موفق به دریافت کارت مهارت شدند.

انتهای پیام/89003/صا/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول