اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

قائم مقام رییس دانشگاه علوم پزشکی مازندران:

بیماری ایدز باید به جوانان شناسانده شود

خبرگزاری فارس: قائم مقام رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت: شناساندن، کنترل و پیشگیری از بیماری ایدز به جوانان ضروری است.

بیماری ایدز باید به جوانان شناسانده شود

به گزارش خبرگزاری فارس از ساری، فرهنگ بابامحمودی عصر امروز در جلسه ستاد برگزاری روز جهانی ایدز با بیان اینکه بیماری‌های غیرواگیر مانند سل، دیابت، ایدز و زئونوز (بیماری مشترک انسان و دام) یکی از دغدغه‌های حوزه سلامت است، افزود: صدا و سیما و رسانه‌ها می‌توانند با اطلاع‌رسانی، مردم را از بیماری ایدز آگاه کنند.

وی بر لزوم اقدامات جدی در زمینه شناساندن و نحوه انتقال این بیماری به مردم به ویژه جوانان تاکید و تصریح کرد: ایدز بیماری پیشرونده و قابل پیشگیری است که حاصل تکثیر ویروسی به نام HIV در بدن میزبان است که باعث تخریب جدی دستگاه ایمنی بدن انسان می‌شود‌.

قائم مقام رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران با بیان اینکه پیشرفت این بیماری منجر به مرگ می‌شود، اظهار داشت: نظارت داشتن افرادی که HIV مثبت دارند، افرادی که وارد این بیماری  می‌شوند و افراد سالم که هنوز بیمار نشدند از اهدافی است که در زمینه کنترل این بیماری دنبال می‌کنیم.

بابامحمودی ضمن اشاره به اینکه امروزه ایدز در کشورهای در حال توسعه به سرعت در حال گسترش است، افزود: این بیماری تاثیرات منفی بر سلامت و توسعه اجتماعی، اقتصادی کشورها می‌شود.

انتهای پیام/86004/آ/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول