اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون استاندار کرمان:

اساس قیام امام حسین (ع) ارتقای اندیشه جامعه است

خبرگزاری فارس: معاون سیاسی امنیتی استاندار کرمان گفت: اصل و اساس قیام امام حسین (ع) در بالا بردن علم و اندیشه جامعه خلاصه و تفسیر می‌شود.

اساس قیام امام حسین (ع) ارتقای اندیشه جامعه است

جواد کمالی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمان با تسلیت ایام شهادت سرور و سالار شهید امام حسین (ع) اظهار داشت: جامعه ما باید حداکثر استفاده را برای بالا بردن خرد و بصیرت خود داشته باشد.

وی بیان داشت: عزاداری برای امام حسین (ع) تنها نوحه‌، گریه و ماتم بر اهل‌بیت پیامبر اکرم (ص) نیست، این بخش به منزله قطره‌ای در برابر دریای فلسفه جهاد امام حسین (ع) است.

کمالی تصریح کرد: دریای بیکرانی که اباعبدالله (ع) با خون خود تفسیر کردند، بالا بردن علم و اندیشه جامعه است، جامعه‌ای که از بصیرت برخوردار و به سلاح خرد مجهز باشد.

وی با بیان اینکه هر کدام از عوامل مدیریت و تبلیغ در عزاداری مسئولیت سنگینی به عهده دارند، افزود: روحانیت که همیشه پرچمدار علم و معرفت اجتماعی و دین و دیانت بودند، باید در راستای افزایش آگاهی نسل جوان و درک فلسفه قیام امام حسین (ع) همت ویژه داشته باشند.

کمالی گفت: روحانیت در تبیین و تفسیر قرآن کریم و ترویج مکتب مقدس اسلام نقش اساسی و مهمی را ایفا می‌کند، لذا باید تمام توان خود را در ایام محرم به کار گیرد.

وی عنوان کرد: مداحان نیز علاوه بر نوحه و عزاداری باید با سلاح معرفت و آگاهی دینی، نکات معرفتی را به نسل‌های مختلف به ویژه جوانان و نوجوانان منتقل کنند.

معاون سیاسی امنیتی استاندار کرمان ابراز داشت: برگزار کنندگان مجالس سوگواری امام حسین (ع) نیز در تکایا، مساجد و محافل دیگر برنامه‌های خود را به گونه‌ای طراحی کنند که صرفا به بخش عزاداری ختم نشود، بلکه بهره‌برداری مناسبی از قرآن، معرفت، دین و مکتب نیز صورت گیرد.

کمالی با تاکید بر استفاده از اشعار و مطالب باکیفیت در مجالس عزاداری خاطرنشان کرد: مداحان در انتخاب اشعار و مطالب خود نهایت دقت را داشته باشند تا شعر و نوحه‌ای سطحی، غیرمستند و غیرکیفی ارائه ندهند.

وی اظهار داشت: مطالب تبلیغی باید دسته‌بندی شده و براساس اولویت‌ها، نیاز نسل جوان و ضرورت‌های جامعه مطرح شود با چنین دیدگاه و تدبیری به سمت هدف خود پیش‌ می‌رویم و تاسوعا و عاشورای با برکتی را طی می‌کنیم.

کمالی بیان داشت: مردم عاشق اسلام، مکتب و امام حسین (ع) هستند، شور حسینی در قلب و جان آنها نقش بسته و همه باید تلاش کنیم تا این شور به شعور حسینی تبدیل شود.

انتهای پیام/80017/غ/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول