اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه نراق:

طرح صالحین پشتوانه مدیریتی نظام اسلامی است

خبرگزاری فارس: امام جمعه نراق گفت: اعضای حلقه‌های صالحین پشتوانه‌های مدیریتی نظام اسلامی هستند که برای حفظ نظام برابر دشمنان آماده می‏شوند.

طرح صالحین پشتوانه مدیریتی نظام اسلامی است

به گزارش خبرگزاری فارس از شاهرود، حجت‏الاسلام مهدی ایمانی ظهر امروز در گردهمایی حلقه‌های صالحین شاهرود اظهار داشت: یاران امام حسین(ع) که در صحرای کربلا در رکاب حضرت اباعبدالله الحسین(ع) شهید شدند، به مقامی رسیدند که برتر از شهدا از ابتدا تا پایان تاریخ هستند.

وی با بیان اینکه یاران اباعبدالله‌الحسین(ع) هوشیار و بصیر بودند، افزود: مهم‏ترین ویژگی یاران امام حسین(ع)، بصیرت و هوشیاری آنان است که در شرایط حساس به یاری امام خود شتافتند و با اینکه می‌دانستند کشته می‌شوند؛ اما آگاهانه با شناخت مسیر درست در رکاب ایشان قرار گرفتند و تا آخرین نفس مبارزه کردند.

امام جمعه نراق با اشاره به ولایت‏مداری اصحاب سیدالشهدا(ع) افزود: ویژگی دیگر یاران امام حسین(ع)، ولایت‏پذیری و مطیع امر مولا بودن است و آنها سر سپرده امام و در همه اعمال و رفتار خود مطیع امام بودند و از ایشان جلوتر و عقب‏تر حرکت نمی‏کردند و این ویژگی مهم آنان است.

ایمانی با تطبیق این خصوصیات به یاران امام عصر(عج) بیان داشت: یاران مهدی فاطمه(س) نیز همین خصوصیات یاران امام حسین(ع) را دارا هستند؛ با این تفاوت که آنان امام خود را به ظاهر درک نکرده‏اند و به سوی او می‏شتابند و ندیده شیفته او و گوش به فرمان ایشان هستند.

عضو هسته مرکزی ستاد نظام صالحین کشور خاطرنشان کرد: هدف از تشکیل حلقه‌های صالحین، پرورش انسان‌هایی بصیر و آگاه و یاور و یار امام زمان(عج) است که برای تمدن جهانی ایشان حاضر بوده و آماده جانفشانی باشند.

ایمانی ادامه داد: اگر بتوانیم امروز حلقه‌های صالحین را خوب مدیریت کنیم تا اعضا به مرحله رشد و تعالی برسند و این حرکت‏ها استمرار داشته باشد، کار عظیمی انجام داده‌ایم و به هدف خود نزدیک شده‌ایم.

وی با تاکید بر تشکیل و اداره حلقه‌های صالحین گفت: باید تلاش کنیم تا اعضا جامعه را با بصیرت و معرفت تربیت کنیم تا در کنار اسلام و نظام باشند و در انحرافات و فتنه‌هایی مانند فتنه 88، مسیر درست را انتخاب کرده و به خواص بی‌بصیرت توجهی نکنند.

ایمانی اضافه کرد: این درس عبرتی است که از قیام عاشورا و بی‌بصیرتی خواص آن دوران می‌توان گرفت و حلقه‌های تربیتی صالحین در حقیقت خلأهای معرفتی را پر می‌کند.

انتهای پیام/2249/ش/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول