اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دفتر هماهنگی امور ایثارگران استانداری اصفهان:

ایثارگران اصفهان باید زیر پوشش 100درصدی بیمه قرار گیرند

خبرگزاری فارس: رئیس دفتر هماهنگی امور ایثارگران استانداری اصفهان گفت: بر اساس مصوبه قانونی ایثارگران شاغل و خانواده‌های آنها باید به صورت 100 درصدی زیر پوشش بیمه‌ای دستگاه‌های اجرایی استان قرار بگیرند.

ایثارگران اصفهان باید زیر پوشش 100درصدی بیمه قرار گیرند

عبدالله احسانی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اصفهان با اشاره به اینکه بر اساس بند ب ماده 44 قانون برنامه پنجم توسعه پرداخت 100 درصد هزینه‌های درمان ایثار‌گران شاغل و بازنشسته و خانواده‌های آنها به عهده دستگاه‌های اجرایی است، اظهار کرد: همچنین بنیاد شهید و امور ایثارگران نیز باید هزینه‌های درمانی ایثارگران غیرشاغل و خانواده‌های آنها را پرداخت کند.

وی با تاکید بر اینکه اگر چه این قانون یک مصوبه قانونی خوب و مناسب است اما به دلیل مشخص نشدن موارد بودجه‌ای و دستور‌العمل اجرایی آن در بسیاری از دستگاه‌های اجرایی معطل مانده است، ادامه داد: در حال حاضر تنها تعدادی از دستگاه‌های اجرایی انگشت‌شمار این قانون را اجرا کرده‌اند.

رئیس دفتر هماهنگی امور ایثارگران استانداری اصفهان تصریح کرد: اما برخی از دستگاه‌های اجرایی به دلیل مشخص نبودن ردیف‌های بودجه‌ای برای اجرای این مصوبه قانونی هنوز نتوانسته‌اند این قانون را عملیاتی کنند.

وی با بیان اینکه هنوز برخی از ادارات بودجه‌ای را برای پرداخت هزینه‌های درمانی ایثارگران شاغل و خانواده‌های آنها پیش‌بینی نکرده‌اند، اضافه کرد: بر اساس مصوبه قانونی ایثارگران شاغل و خانواده‌های آنها باید به صورت 100 درصدی زیر پوشش بیمه‌ای دستگاه‌های اجرایی استان قرار بگیرند.

احسانی با اشاره به اینکه مباحث درمانی به عنوان یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های ایثارگران و خانواده‌های آنها به شمار می‌رود، تاکید کرد: دستگاه‌های اجرایی استان باید با اجرای کامل مصوبه قانونی در راستا پرداخت تمام هزینه‌های درمانی ایثارگران شاغل و خانواده‌های آنها با دولت و بنیاد شهید و امور ایثارگران همکاری کنند.

انتهای پیام/2301/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول